Gå til innhold

Kalle en Constructor med parametere inne i { }


Anbefalte innlegg

Folkens. Bruker Reflector for å "tyvtitte" litt i .NET bibliotekene og kom over denne raringen:

 

return new Rectangle(suggestedX, suggestedY, 0, 0)

{ Size = LayoutUtils.IntersectSizes(new Size(proposedWidth, proposedHeight), b),

Size = LayoutUtils.UnionSizes(rectangle.Size, this.MinimumSize)

};

 

 

Hvis jeg forstår dette riktig så kjøres først en konstruktør på Rectangle. Så sendes parameterene Size og Size inn med to forskjellige settings. Hva er poenget med dette? Kunne forsatått det hvis det ble sendt inn to forskjellige parametere, men Size to ganger ?

 

Litt forenklet så er jo dette akkurat det samme:

var a = New String(){Text = "Hei", Text = "Hopp"};

Men jeg ser ingen mening med dette...

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm. Åpnet samme kode i .PEEK og der ser det annereldes ut, og mere riktig. Sikkert riktig i Reflector også, men mye mere komplekst tolket

    internal virtual Rectangle ApplyBoundsConstraints(int suggestedX, int suggestedY, int proposedWidth, int proposedHeight)
    {
      if (!(this.MaximumSize != Size.Empty) && !(this.MinimumSize != Size.Empty))
        return new Rectangle(suggestedX, suggestedY, proposedWidth, proposedHeight);
      Size b = LayoutUtils.ConvertZeroToUnbounded(this.MaximumSize);
      Rectangle rectangle = new Rectangle(suggestedX, suggestedY, 0, 0);
      rectangle.Size = LayoutUtils.IntersectSizes(new Size(proposedWidth, proposedHeight), b);
      rectangle.Size = LayoutUtils.UnionSizes(rectangle.Size, this.MinimumSize);
      return rectangle;
    }
Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...