Kurt Lekanger Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Overtar mobildivisjonen. Nokia-sjefen tilbake i Microsoft.Microsoft kjøper Nokia Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 For å sitere min første samboer for tretti år siden: "When it all comes down, everything is owned by the Coca Cola Company". For smartmobilene betyr dette nada. Nokia har alltid sagt at det kun er WP som gjelder for dem, og med dette kjøpet er det all grunn (enda mer grunn) til å tro på dette, Hvem som eier Nokia betyr i utgangspunktet ingen ting for kundene. De har vært gjennom en prosess der Nokia har blitt gjort synonymt med WP8, og dette er bare en forlengelse (forsterkelse) av denne prosessen. og WP8 er ikke SÅ ille. La oss bare håpe at Nokia fortsetter med Asha telefonene. Der finnes det mange lekkerbiskener til en rimelig penge. Lenke til kommentar
Populært innlegg Pubé Skrevet 3. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2013 Der forsvant vel håpet om en Nokiatelefon med Android. 14 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Da var Elops oppdrag fullført, og han følger med på lasset tilbake til MS. MS kommer antagelig til og flytte det meste hjem og Nokia kommer til og være totalt US-sentrert, Nokia navnet tviler jeg på at de kommer til og bruke så lenge, Det er MS sitt OS som er i sentrum og Nokia er bare en HW-produsent i deres øyne. Så får vi se hva selskapet Nokia finner på, kanskje de entrer markedet igjen med telefoner om noen år når den gamle telefondivisjonene deres er blitt arkivert av MS. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Nå er vel veien kort for Elop til å bli CEO i Microsoft 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Hva var det jeg sa? (ikke at man trenger å være rakettforsker for å kunne spå noe sånt) Neste trinn blir at Elop avanserer i hierarkiet og får avtroppende Steve Ballmers stilling. Sitér meg på det om x måneder. Endret 3. september 2013 av Simen1 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Tråden oppsummert så langt: Ingen endringer for telefonene, Elop får jobben han har siklet på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Der forsvant vel håpet om en Nokiatelefon med Android. Med Elop bak roret har det løpet vært kjørt for lenge siden, med mindre eierne enten ble leie av aksjer som som synker og kastet Elop av skuta eller at eierne ble smurt godt av rike onkel Ballmer. Nå skjønner vi hvorfor eierne holdt ut så lenge. Det har nok foregått forhandlinger en god stund. Jeg vil heller snu på ønsket: Jeg ønsker meg en Android-telefon med Lumia 1020-lignende kameradel. Det håpet er langt i fra ute. 1 Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Blir spennende å se hva dette ender opp med 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det har nok foregått forhandlinger en god stund. Mon tro om ikke det var planen allerede fra dag én. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hva var det jeg sa? Tror ikke du er den eneste som spådde dette. Første jeg tenkte når jeg leste det i dag var "Se der, ja. Nå er det offisielt." Det var med andre ord ikke helt uventet for meg. 5 Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Var dette noen overaskelse, egentlig? Svært mange spekulerte i at dette ville være utfallet etter at Elop gikk inn i Nokia. Hvorfor ønsker MS egentlig eiendeler i Nokia? Patenter. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hvorfor ønsker MS egentlig eiendeler i Nokia? Patenter. Kanskje de vil prøve å ta en Apple. Altså kontrollere både maskinvare og operativsystem. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Hvorfor ønsker MS egentlig eiendeler i Nokia? Patenter. Det også. Men jeg tenker de er ute etter Nokia fordi de vil ha et mer helhetlig produkt sydd sammen av både software og hardware slik Apple har med iPhone. Edit: Ninja-ed Endret 3. september 2013 av L4r5 2 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Håper Microsoft gjør noe fornuftig med Nokia. Dette kan bare bli spennende. Men personlig hadde jeg håpet Elop forsvant. Jeg tror Microsoft kan få problemer med en slik fyr på toppen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hvorfor ønsker MS egentlig eiendeler i Nokia? Patenter. Og merkenavnet. Det er lettere å selge en telefon som heter Nokia enn en som heter Microsoft. Eller Windows. BTW: har Microsoft ditcha HTC? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Lekanger: Nå har du regnet med en kanskje verdens dårligste valutakurs: Microsoft kjøper Nokias mobildivisjon for 5,44 millioner euro, det vil si rundt 43 milliarder kroner. Endret 3. september 2013 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Lekanger: Nå har du regnet med en kanskje verdens dårligste valutakurs: Microsoft kjøper Nokias mobildivisjon for 5,44 millioner euro, det vil si rundt 43 milliarder kroner. Ops - takk for at du sa ifra. Fikk Nokia-oppkjøpet i fanget her før morgenkaffen var inntatt - da er det mye som kan gå galt. :-) 2 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 For å sitere min første samboer for tretti år siden: "When it all comes down, everything is owned by the Coca Cola Company". For smartmobilene betyr dette nada. Nokia har alltid sagt at det kun er WP som gjelder for dem, og med dette kjøpet er det all grunn (enda mer grunn) til å tro på dette, Hvem som eier Nokia betyr i utgangspunktet ingen ting for kundene. De har vært gjennom en prosess der Nokia har blitt gjort synonymt med WP8, og dette er bare en forlengelse (forsterkelse) av denne prosessen. og WP8 er ikke SÅ ille. La oss bare håpe at Nokia fortsetter med Asha telefonene. Der finnes det mange lekkerbiskener til en rimelig penge. Asha mobilene er de Nokia har hatt mest suksess med de siste par årene, WP derimot kan langt fra vise til den samme utviklingen..... Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Utrolig smart, kvitter seg med alt ulønsomt virksomhet for å drive det de kan best - utvikle teknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg