Sir Zu Zwat Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Eg vett eg har spørt mange ganger før. Men eg syns eg har skreve lite om ka eg er ute etter. Nå vil eg skriva det så detaljert så mulig så hjelpen blir så bra så mulig, så nyttig for mitt valg som mulig. Mitt budsjett er på 12k så eg kan då ikkje ta det besta av alt. Eg vil gå for AMD fordi Intel blir for dyrt. Her får dokke utfyllande om mine ønsker til den nye maskinen. CPU Som eg sa så står eg fast på AMD. Eg har tenkt på AMD Athlon XP2500+. Har hørt at den lett kan klokkas te XP3200+ med lett kjøling. Forstår då ikkje vitsen med å gå høgare opp der. Kanskje Athlon FX hadde vert någe? Minne Må i alle fall ha 512mb med minne. Har tenkt på TwinMos PC3200. Har ingen planer om å overklokka minnet. Hørres det greit ut med TwinMos PC3200? Ska eg gå for det? Hovedkort Har tenkt på disse: -Asus A7N8X Deluxe/GD -Abit NF7-S V2.0 Har ikkje tenkt någe på å overklokka hovedkortet nå med ein gang i alle fall. Men kanskje seinare. Det Abit kortet sko visst ver bra til overklokking, Asus kortet har fått sekser her på hardware. Funksjonane eg er ute etter er: - USB 2.0 - S-ATA - Lyd (vil ha det integrert i hk) - LAN - Dualchannel (minnet) hadde vert flott - Raid kontroller (hadde vert greit) (Kan gjøre unntak) Asus ser ut til å vere det beste valget for meg. Håper på synspunkter fra dere! Lagringsplass/Harddisk Her har eg tenkt ein del. Kanskje eg skulle tatt ein WD Raptor som systemdisk? Ellers har eg tenkt på 120 gb S-ATA. Håper også her på synspunkter fra dere! Skjermkort Det vanskeligste valget?Ka skjermkort ska eg velga? Står i alle fall ganske fast på Radeon. Radeon vinner jo alle tester mot GeForce FX kortene. Har altså tenkt ein del her også. Eg går på lan, da spiller vi spill som CS, Half Life, Delta Force osb. Har også tenkt og spille HL2 når det kommer. Men vil altså ikkje bruke så veldig/enormt mye på dette. Har tenkt å skaffe meg den nyeste versjonen av Flight Simulator (2004). Har tenkt på noen kort: - PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 128MB - PowerColor Radeon 9800 128MB DDR - PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR - Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB ?Ultimate Ed? - Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB ?Fireblade Ed? - Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR - Hercules 3D Prophet 9600PRO 128MB DDR - Hercules 3D Prophet 9800 128MB DDR Vil altså ikke bruke alt for masse penger på dette. Skjerm Har tenkt på Samsung Syncmaster 957MB 19". Er ikkje den ganske god? Syns 17" blir for lite så eg har bestemt meg for 19" CRT. Det eg vil her er å ha ein ganske god, greit skjerm. Synspunkter? Kabinett Er ikkje Chieftec Matrix miditower eit greit kabinett? Tastatur/Mus Ikkje så mye å si her. Vil ha noe bra. Vil ha Logitech MX mus. Kanskje MX settet (tastatur/mus) Litt sånn oppsummeringer og sånt til slutt: Budsjett: 12.000 Bruksområder: Spill, photoshop, skolearbeid, lan osv. Overklokking Det eneste nå er at eg har tenkt å få cpu'en litt raskare uten noen store mengder kjøling. Heilt til slutt: - Vil ha AMD - 512 minne (minium) - Skulle hatt webkamera inni prisen (ikke krav) Håper på svar! MvH. Ole Martin Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Må også legge til at varene skal kjøpes fra komplett.no.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Ser helt greit ut det der , den cpuèn kjører du glatt på 3200+ med det minnet Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Hvordan kan du si at opsettet såg greit ut når det ikkje er noe opsett. Har skreve krav/hvordan jeg vil ha det. Eg trenger hjelp til å velge Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Er det noen som gidder å hjelpe? Mvh. Ole Martin Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Må ha rota litt her det svaret skulle ikke vere til deg, sorry :oops: Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Her har du, håper dette hjelper. Orker ikke gå og finne linker til alt fra webshopper, det klarer du fint selv. Gå for Barton 2500+. Athlon FX hadde vært noe men det tror jeg ikke det nevnte budsjettet ditt hadde hatt noe godt av RAM Tja, PC3200 funker fint. TwinMos er et bra merke. Ser du vil ha dualchannel, ok. men vent ikke store ytelsesøkninger med to brikker kontra en. Hovedkort Les litt rundt på forumet så finner du flere tråder om disse kortene. Begge kortene du nevner er meget bra. Er vel bare Asus A7N8X Deluxe/GD som opopfyller funksjonene du er ute etter hvis jeg ikke tar helt feil? WD disker er fine de, hvis du vil offre litt ytelse for redusert støy kan du gå for seagate. Skjermkort: Vet ikke helt. Venter selv på noen bedre tilbud. Skjerm Samsung er bra ja. Er ikkje Chieftec Matrix miditower eit greit kabinett? Jo. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 kjøp radeon 9800 pro, da har du kjempe ytelse som holder lenge! Men, ikke kjøp chieftec, med mindre du vil ha likt kabinett som alle andre... ellers har jeg ikke erfaring nok til å gi synspunkter rundt de hovedkortene.... Mus: logitech dual optical sitter jeg med, den er kjempe! bare husk å ha musematte av tøy.... Tastaturet jeg bruker er et logitech til 300 norske fjelldollar.... kjempe bra! jeg for min del tror jeg ville gått for raptor som systemdisk, men jeg vet ikke om dette sprenger budsjettet ditt.... Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Er vel bare Asus A7N8X Deluxe/GD som opopfyller funksjonene du er ute etter hvis jeg ikke tar helt feil? Hva er det Abit NF7-S V2.0 ikke oppfyller? Serial ata? Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Ingen som gidder å skrive eit forslag med varenummer fra komplett.no? Er ikkje så god på det Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Hva med dette: http://www.futti.org/~omiro/olemartinpc.htm Ser det godt/bra ut? Mvh. Ole Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå