HelloKjersti Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Alt du trenger er et akvarium.Lag ditt eget undervannshus Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Noen flere tips (fra en som har tatt bilder INN i akvarier) Bruk eddik til å vaske glasset innvendig, hvis du bruker såpe kan restene være giftige for fisker om du skal bruke det igjen Ha kameraet så nært som mulig til veggen du tar bilder ut av Ha kameraet vinkelrett på glasset Fjernstyr kameraet med Lightroom, dcamcapture eller lignende Husk at utgående lys også bøyes, står det i en vinkel vil det ikke treffe i en rett linje fra der du sender det fra (om du trenger blits) I vann ser bilder mest naturlige ut når lyset kommer i en vinkel ovenfra, ikke forfra (hvor ofte står sola foran en fisk?) Prøv en kraftig lyskaster over det du tar bilder av 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Jeg tror ikke akvarier er ment for flere meters vanntrykk så jeg ville vært varsom med å senke det noe særlig ned under overflata. Men bilder der man kutter vannflata kan bli knalltøft. Jeg ville nok hatt en plastfolie eller lignende over for å unngå skvulp og et håndkle nedi for å unngå fatale smell mellom kamera og glass når det er bølger. Håndkledet er også lurt å ha for å tørke hendene før man skal justere på kameraet og for å fange opp dråper på ville veier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg