Kenneth Solfjeld Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Har nettopp satt inn en ny SSD i maskinen. Windows og alle drivere er innstallert. Men når jeg setter maskinen i hvilemodus, starter den opp av seg selv etter ett minutt. Skjermen er dog fortsatt i dvale. Finner ingenting i event list som kan avsløre hva som foregår. Så jeg klør meg i hodet.. Ikke at det var så innmari viktig, det er jo bare å slå av skiten.. men det irriterer likevel litt.. Endret 2. september 2013 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Kanskje den bare ikke er sliten? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Tydligvis full av liv, hehe! Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Altså det er ingen programmer som starter ? ikke noe "schedule maintenance" eller noe sånt ? Min data skrur seg noen ganger på ( fra hvilemodus ) pga windows update eller noen andre programmer, Men det virker som om dataen skjønte at den gjorde feil for den har fjerna update beskjeder og stoppa div scans rett etter at den har skrudd det på Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Nei finner ingenting i hendelsesloggen. Rart også at den starter opp etter 1 minutt hver gang. Men jeg har funnet ut at det er greit å slå den av i stedet. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hm. Vet ikke om dette vil fungere, men er verdt et forsøk! Gå inn på Kontrollpanel -> Maskinvare og lyd -> Strømalternativer -> Endre planinnstillinger -> Endre avanserte strøminnstillinger -> Ventemodus også skrur du av Tillat tidtakere for reaktivering. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Hm. Vet ikke om dette vil fungere, men er verdt et forsøk! Gå inn på Kontrollpanel -> Maskinvare og lyd -> Strømalternativer -> Endre planinnstillinger -> Endre avanserte strøminnstillinger -> Ventemodus også skrur du av Tillat tidtakere for reaktivering. Funker som fjell! Jeg gikk dog inn via; Kontrollpanel-->System og sikkerhet. Takker og bukker! 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hva betyr egentlig Tidtakere ? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hva betyr egentlig Tidtakere ? Vedder en 50-øring på at det er en oversettelse av det engelske "Timer" ... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Jeg klarer ikke å få noen mening av setningen "Tillat tidtakere for reaktivering". Hva er det man tillater? Enten er jeg tjukk i hue eller så er det verdens dårligste oversettelse. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Dette står på Microsoft sine sider angående dette - Ikke at det er noe særlig mer forklarende, men har ikke noe bedre svar enn det egentlig. Hvorfor går ikke datamaskinen min i hvile- eller dvalemodus som forventet, eller hvorfor våkner den uventet? Det kan hende at en maskinvareenhet holder datamaskinen våken. USB-flash-enheter og USB-mus er vanlige enheter som kan holde datamaskinen våken. Sørg for å ha de nyeste driverne for alle enhetene dine. Hvis du vil ha mer informasjon, se Oppdatere drivere: anbefalte koblinger. Hindre at en enhet reaktiverer datamaskinen Åpne Enhetsbehandling ved å klikke Start, klikke Kontrollpanel, klikke System og sikkerhet og deretter klikkeEnhetsbehandling under System. Hvis du blir bedt om å oppgi et administratorpassord eller en bekreftelse, skriver du inn passordet eller gir bekreftelse. I listen over maskinvarekategorier finner du enheten du vil hindre fra å reaktivere datamaskinen, og deretter dobbeltklikker du navnet på enheten. Klikk kategorien Strømstyring og fjern merket for Tillat at denne enheten reaktiverer datamaskinen. Klikk OK. Kanskje et program eller en planlagt oppgave reaktiverer datamaskinen. Som standard tillater ikke innstillingene i Strømalternativer at planlagte oppgaver reaktiverer datamaskinen fra hvilemodus eller dvalemodus. Enkelte programmer kan imidlertid reaktivere datamaskinen hvis disse innstillingene har blitt endret. Slik hindrer du programmer fra å reaktivere datamaskinen Åpne Strømalternativer ved å klikke Start, klikke Kontrollpanel, klikke System og sikkerhet og deretter klikkeStrømalternativer. Klikk Endre planinnstillinger på siden Velg en strømstyringsplan for planen du vil endre. Klikk Endre avanserte strøminnstillinger på siden Endre innstillinger for planen. I kategorien Avanserte innstillinger, utvider du Hvilemodus, utvider Tillat tidtakere for reaktivering, velgerDeaktiver for begge når datamaskinen kjører på batteri og når den er plugget i, og klikker deretter OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå