rejcops Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hei, jeg har et ekstremt tregt internett i huset og det er på grunn av flere enheter tilkoblet på samme tid. jeg prøver å finne frem til hvordan jeg kan løse dette problemet via prioritering men finner ingen vi har en Zyxel box og når jeg går inn på 10.0.0.138, går jeg inn på noe som heter NAT og der finner jeg denne teksten " Port Forwarding is commonly used when you want to do some Internet activities, such as online gaming, P2P file sharing, or even hosting servers on your network. It creates a bridge in order to let a party from the Internet contact a specific LAN client on your network correctly " og det får meg til å lure litt på dette, men jeg finner ikke ut av hvordan jeg skal gjøre det, så kan jeg trykke på en knapp som heter "add new rule" og der kommer det opp masse forsjellige ting men jeg vet ikke hvordan jeg skal fortsette... :/ trenger hjelp fortløpende Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 NAT har ikke noe med dette å gjøre, du skal lete etter QoS. Jeg er usikker på om boksen din støtter det. Hvor mange enhenter er koblet til, hvor rask linje har du/dere og hva brukes den til? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Du bør se om du finner QOS, som er prioritering av trafikk. NAT tror jeg ikke hjelper deg i dette tilfellet. Hvilken linje har dere, og hvilken Zyxel box, ISP? Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Det er to mobiler, to laptoper og en stasjonær pc. og vi har ca 5mb/s edit: har nå lett etter QOS men finner det ikke. boksen er en zyxel fra telenor med to antenner.. husker ikke hva den heter på navnet.. og vi får 16/5 linjen men får bare 5mb/s Endret 2. september 2013 av rejcops Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 https://www.facebook.com/telenornorge/posts/10150583165204803 http://moya.zyxel.no/multimodem/P-2812HNU-F3_UG_v3-10_ed1_2010-12-31.pdf (fra side 149) Jeg antar dette er boksen dere har, den er avbildet i PDF-filen. Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 jeg vet, men det som kommer opp i 10.0.0.138 er ikke likt :/ Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Så post bilde på hvordan det ser ut da Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 http://bildr.no/view/RDRHUk1t det er et bilde av hva som er der QOS skal være ifølge den manualen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Nå fant jeg ut at Telenor har egen firmware på disse, så jeg tror du må kontakte de for å høre. FB er muligens kjappeste kanalen for svar (Har ikke telenor, så gjetter bare) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå