Gå til innhold

Politisk businesside

Anbefalte innlegg

Hei,

har fått en politisk business ide som jeg synes bare virker bedre og bedre jo mere jeg tenker på det. Så jeg lurer på om noen har et godt råd om hvordan jeg skal gå frem.

Jeg ønsker å starte en bedrift, og denne bedriften skal produsere dopapir.

Men dopapir markedet er full av aktører tenker du, og ikke lett å vinne frem med et slikt produkt - fordi om et produkt skal slå gjennom så må det være litt spesielt, ha noe attraktivt over seg som gjør at folk kjøper mitt produkt istedet for andre produkter i samme nisje. At papiret suger til seg ekstra godt er allerede tatt, er for sen med at det er ekstra mykt også. Vi har en ekstrem billig variant, vi har allerede den av resirkulert papir, vi har den med tre lag og den med lyserøde hjerter.

Så, ikke lett.

Men har spekulert litt og funnet en ny variant, og en målgruppe.

Målgruppen skal være mennesker som går på do i MidtØsten og Latin Amerika, og papiret skal ha motiv av det Amerikanske flagget på hvert ark. Regner med et moderat men fortsatt solid salg i resten av verden også.

Etterhvert tenker jeg å utvide og begynne å lage dopapir med motiv av alle verdens lands flagg - både for profitt og for statistikkens skyld.

Muligens så har jeg ikke relevant erfaring med dopapirproduksjon, så om noen vil ha ideen så skal de få den gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en god plan å satse på toalettpapir i det området i verden som kjøper og forbruker minst, samt at det antagelig blir dyrere enn annet papir, ettersom motiv garantert koster mer.

Så, du satser på ett (antagelig) forholdsvis dyrt produkt i ett fattig område som har det minste forbruket av produktet.

Høres jo ut som suksess fra ende til annen dette :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...