Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Veldig plaget med migrene siste mnd.

Bllink

Anbefalte innlegg

Heisann! Har hatt migrene i noen år av typen tåkesyn (ser dobbelt, synsforstyrrelser). Hyppigheten har variert opp igjennom åra. Men har vært veldig plaget den siste mnd. Sikkert utbrudd 4-5 ganga på ei mnd, har hatt det sånn ca 1-2 ganga i halvåret før.

Migrena kommer helst når eg er fysisk aktiv, med feks fotball. Gjerne innen dei 10-15 første min.

Så eg satt her hinn dagen å tenkte over ka eg har åte dei siste mnd. Har gått over til FUN saft no i sommar(pga ingen sukker). Kan noen av stoffene i den trigge migrena mi? Vet det er noen estoffer inni der som ikke er så bra.

Noen andre her med migrene som kjenner seg igjen i det eg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FUN Light er søtet med et stoff (E951) som fungerer som nervegift hvis du ikke drikker saften sammen med andre lettfordøyelige proteiner. Er jo en enkel test å fjerne saften og se om ting endrer seg.

Er en del som merker betydelig nevrologiske bedringer når stoffet fjernes fra dietten.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Legger denne som anonym av åpenbare grunner.

En metode for å bli kvitt migrene kan være å spise fleinsopp. Vet om folk som sverger til dette. Fra å ha nesten daglige anfall har hun gått til å være migrenefri i flere måneder etter en enkel dose.

Anonymous poster hash: 6aa1b...c68

Det kan fungere det, ja, men som du også velger å være anonym for så er det ikke kulturelt akseptert terapeutisk, selv om det nok er en del selvmedisinering ute å går. Jeg synes i alle fall det er et drøyt steg å ta med en gang fordi folk sjelden vet hva de begir seg ut i, for ofte kan man behandle det på andre måter som gir god effekt. Jeg har gode erfaringer med diettmodifikasjon og urtekur for migrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...