litt_diverse Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Trenger hjelp. Har kjøpt meg andels leilighet. I morgen skal jeg skrive under alt av papirer. Det bor noen i leiligheten nå og de har 2 måneder oppsigelse, siden jeg kjøpte den i august så begynner oppsigelsen fra 1 september. Dette betyr da at jeg ikke kan flytte inn i leiligheten min før 1 november. Er det noen lover og regler som gjør at selger kan vike fra oppsigelsen eller må jeg vente til 1 november med å flytte inn ? Setter veldig pris på noe hjelp. Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Du må vente... og heldigvis er vernet mot å kaste folk på gaten så bra at man ikke kan gjøre det fordi noen vil flytte inn i leiligheten sin litt raksere. Gartulerer med ny leilighet forresten 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Oppsigelse? Meiner du at det bur leigetakere i leiligheita du har kjøpt? Er du sikker på at dei har tenkt å flytte ut i det heile tatt? Reint teknisk sett så kjøper du leiligheita med leigetaker, dersom du har tenkt å bruke den sjølv så er det gyldig oppsigelsesgrunn. Men då er det du som må seie opp leigeavtalen. Bortsett frå det så kan ein måte å få ta over leiligheita tidligare på være å kjøpe ut dei som bur der no, altså at du betaler ein sum for å få dei til å flytte ut før dei må. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) The Avatar Bortsett frå det så kan ein måte å få ta over leiligheita tidligare på være å kjøpe ut dei som bur der no, altså at du betaler ein sum for å få dei til å flytte ut før dei må. Stemmer det han sier, Min bror solgte nettop leilighet og han fikk 300.000 over takst for at han skulle flytte ut tidligere, altså 13 dager etter at kjøper var på visning selvom han egentlig ikke hadde tenkt og flytte ut før i desember da han får sin nye leilighet. Endret 2. september 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Oppsigelse? Meiner du at det bur leigetakere i leiligheita du har kjøpt? Er du sikker på at dei har tenkt å flytte ut i det heile tatt? Reint teknisk sett så kjøper du leiligheita med leigetaker, dersom du har tenkt å bruke den sjølv så er det gyldig oppsigelsesgrunn. Men då er det du som må seie opp leigeavtalen. Bortsett frå det så kan ein måte å få ta over leiligheita tidligare på være å kjøpe ut dei som bur der no, altså at du betaler ein sum for å få dei til å flytte ut før dei må. Det er selvsagt en mulighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå