Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Spørsmål ang. stylinglykter

TMB

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe disse til bilen min:

http://www.partsandretards.no/belysning/lykter/vw/passat-3b-3bg/frontlykter/ad-dayline_3

Hvis man ser på produsentens hjemmeside, oversatt til norsk, står det følgende:

Klart glass svart, med LED-kjørelys optikk

Vil det da si at LED-stripen underst er nærlys? Og da er de to H1-pærene parklys og fjernlys?

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det vet jeg. Slik det er nå så kommer nærlys på av seg selv når jeg starter bilen, mens fjernlyshendelen ikke virker før jeg setter bryteren helt til høyre.

Eneste forskjellen med de nye lyktene vil jo da bli at det er LED-stripa som vil komme på når jeg starter bilen, og at jeg selv må vri på den når det blir mørkt.

Lenke til kommentar

Regner med at det da evnt må følge med noen instruksjoner på dette da de selges i Norge...

Dessuten så er vel "tysk bryter" at 0 betyr 0, altså lys av. Så da vil lyset være av slik bryteren egentlig antyder.

Da skjønner jeg ikke hvordan man skal kunne ha både lys av, LED, parklys, nærlys og fjernlys når bryteren kun har 3 modus :p

Lenke til kommentar

Fulgte ikke med noen manual, finner ingen på produsentens hjemmeside heller. Men ja, den er E-merket og godkjent for gatebruk.

Hvis LED-stripen er parklys er det ikke noe problem. "Problemet" (hvis det er et problem, derfor jeg spør) er når det blir mørkt og jeg må gå over til nærlyspæra. Jeg kan ikke kun få lys i denne, bare samtidig med LED. Lurer da på om dette er lov.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...