TMB Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Hei. Vurderer å kjøpe disse til bilen min: http://www.partsandretards.no/belysning/lykter/vw/passat-3b-3bg/frontlykter/ad-dayline_3 Hvis man ser på produsentens hjemmeside, oversatt til norsk, står det følgende: Klart glass svart, med LED-kjørelys optikk Vil det da si at LED-stripen underst er nærlys? Og da er de to H1-pærene parklys og fjernlys? Endret 2. september 2013 av TMB Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Led-stripen er nærlys på dagdid og H1/H1 er nærlys/fjernlys på kveldstid. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Og hvordan styrer jeg dette med bryteren som sitter i min bil? Der har jeg ikke to nærlysmoduser.... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Jeg antar at det er laget slik at bryter i "0-posisjon" gir lys i led-stripen, mens bryteren i kjørelysposisjon gir "kveldskjørelys". Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Ah, da forstår jeg Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Vær klar over at funksjonen til bryteren i "0-posisjon" fungerer forskjellig på Passat levert nye i Norge ift. hvordan de ble levert i Tyskland. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Ja det vet jeg. Slik det er nå så kommer nærlys på av seg selv når jeg starter bilen, mens fjernlyshendelen ikke virker før jeg setter bryteren helt til høyre. Eneste forskjellen med de nye lyktene vil jo da bli at det er LED-stripa som vil komme på når jeg starter bilen, og at jeg selv må vri på den når det blir mørkt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Poenget er at koblingsskjemaet som blir levert med lykta kan være tilpasset "Tysk-bryter" og at du ikke vil få lys i led-stripa ved å koble det slik. Ytterligere modifiseringer blir sannsynligvis nødvendig. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Regner med at det da evnt må følge med noen instruksjoner på dette da de selges i Norge... Dessuten så er vel "tysk bryter" at 0 betyr 0, altså lys av. Så da vil lyset være av slik bryteren egentlig antyder. Da skjønner jeg ikke hvordan man skal kunne ha både lys av, LED, parklys, nærlys og fjernlys når bryteren kun har 3 modus Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Da har jeg byttet i dag, og det var plug and play... Bryter "av": LED og nærlys Bryter på midten, "parklys": Kun LED Bryter helt til høyre: LED og nærlys, fjernlys skrus på med spak Endret 6. september 2013 av TMB Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Bryter "av": LED og nærlys Bryter på midten, "parklys": Kun LED Dette anser jeg som feil. Jeg vil tro det er ment at bryter "av" skal være kun LED og at parklys skal være noe annet. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Vel, lykta mangler parklyspære, så en av de må det være Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Jeg kan ikke få kun nærlys i lykta, er det ulovlig å kjøre med både LED-stripe og nærlys, når det blir for mørkt med kun LED? Både LED og nærlys er også tent når jeg skrur på fjernlys. Altså alle tre. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Det du må finne ut er hva som er parklys på denne lykta. Den er sikkert en godkjent lykt og da skal den ha parklys. Er det LED stripen som er parklys på denne lykten? Sjekk manualen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Fulgte ikke med noen manual, finner ingen på produsentens hjemmeside heller. Men ja, den er E-merket og godkjent for gatebruk. Hvis LED-stripen er parklys er det ikke noe problem. "Problemet" (hvis det er et problem, derfor jeg spør) er når det blir mørkt og jeg må gå over til nærlyspæra. Jeg kan ikke kun få lys i denne, bare samtidig med LED. Lurer da på om dette er lov. Endret 7. september 2013 av TMB Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Parklys skal lyse hele tiden. Dersom LED-stripa er godkjent som parklys på denne lykta, så er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå