hean Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Jeg betaler regningene mine jeg =) Men hva gjør forliksrådet med en person man ikke får tak i ? Om henne ikke betaler han og i tilleg drar fra stedet uten og ta kontakt hvorfor skulle hun da svare noe forliksråd ? Men ja du har vell rett, du er jo sjefen her inne. . . . Har vel ikke noe med å være sjefen her inne å gjøre... men i dette sjeldne tilfellet har nok Herr Brun rett Jeg vet ikke helt hva som skjer hvis du ikke svarer forliksrådet men på ett eller annet sted i prosessen blir nok kravet rettskraftig hvis leier ikke gir lyd fra set og da kan man tvangsinndrive kravet ved for eksempel lønnstrekk. Endret 2. september 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Razza1973 Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Om utleiger er usikker på den delen der leigeboer kan komme tilbake og kreve å fortsatt å bu der, vil eg ha sendt skrifteleg dokumentasjon per sms/mail der man setter høvelig tidsfrist for svar. For eks. ultimatum der du setter kontraktsbrudd, om dette ikkje blir besvart innen tidsfrist. Men er jo bra for neste leigebuer at du tar tak og skifter lås:) Det var ikke dumt, takk! Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Har vel ikke noe med å være sjefen her inne å gjøre... men i dette sjeldne tilfellet har nok Herr Brun rett Jeg vet ikke helt hva som skjer hvis du ikke svarer forliksrådet men på ett eller annet sted i prosessen blir nok kravet rettskraftig hvis leier ikke gir lyd fra set og da kan man tvangsinndrive kravet ved for eksempel lønnstrekk. Du klarer hvertfall og rette meg på en ordentlig måte og ikke "råde meg vekk fra jussforumet" i forhold til og være arogant og fæl. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Du klarer hvertfall og rette meg på en ordentlig måte og ikke "råde meg vekk fra jussforumet" i forhold til og være arogant og fæl. Har flere lignende opplevelser fra Herr Brun og noen andre moderatorer... dessverre setter de lista selv veldig lav for å oppføre seg slik men jeg tror faktisk ikke de helt klarer å se det selv. 2 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 1 september skal husleien være betalt. Hun har tatt med seg alt, men ikke vasket ut. Ja, da leier du noen til å vaske for 1500kr med faktura, og sender regningen til henne, når den ikke blir betalt påfølger innkasso. WOOP WOOP! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 1 september skal husleien være betalt. Hun har tatt med seg alt, men ikke vasket ut. da ville jeg gått igang med å pusse opp, skift lås og få inn den nye leieboeren. hvis den nye leieboeren er klar er det ikke noe å tenke over. det er ikke verdt å irritere seg over, skulle det mot formodning bli bråk med gammel leier så kan du dra det kortet med utestående leie. så et tips når du får inn neste leieboer, opprett en depositumkonto i banken og skriv en god kontrakt. lykke til. Lenke til kommentar
Razza1973 Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Ja, da leier du noen til å vaske for 1500kr med faktura, og sender regningen til henne, når den ikke blir betalt påfølger innkasso. WOOP WOOP! Haha, høres ut som en bra idé takk! da ville jeg gått igang med å pusse opp, skift lås og få inn den nye leieboeren. hvis den nye leieboeren er klar er det ikke noe å tenke over. det er ikke verdt å irritere seg over, skulle det mot formodning bli bråk med gammel leier så kan du dra det kortet med utestående leie. så et tips når du får inn neste leieboer, opprett en depositumkonto i banken og skriv en god kontrakt. lykke til. Da gjør jeg det! Tusen takk for all hjelp! Setter stoooor pris på det Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Send regning på bytte av låser også, hvis hun ikke har levert nøkler 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå