Seabiscuit Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hei, jeg har kjøpt ASUS Zenbook Touch U500VZ. Dyr og kraftig bærbar. Hadde den inne te service allerede etter en uke da Windows hang seg opp og nettverket var dårlig og ustabilt. Da byttet de SSD. Nettverket var fortsatt dårlig, så sendte inn på nytt og de byttet nettverkskort. Fortsatt er det elendig nett på den. Altså, jeg bor i en liten leilighet, men jeg har ikke nettverk i hele leiligheten. Dette er ikke et problem med telefonen min eller den eldgamle skole-bærbar PCen min. Jeg kjøpte en slik en "forsterker" til routeren, men likevel hopper nettverket opp og ned selv 4 meter fra den... Så, nå har jeg muligheten til å sende tilbake PCen og heve kjøpet. Jeg som har gledet meg halvt år på å få den. Men vet dere om det bare er min PC det er noe galt med, eller om det er slik den er? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Har ikke erfaring med akkuratt denne asusen, men har siste to årene hatt flere asus og samsung maskiner med store problemer på trådløst nett, spesielt elendig rekkevidde. Lenovo og acer f.eks som jeg også har virker perfekt - til og med om de har samme nettverkskort som tyder på dårlig antennesystem hos asus og samsung. Ellers kan jeg ikke svare på om du bare har fått en mandagsmaskin da jeg ikke har noen erfaring med akkuratt denne modellen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Men vet dere om det bare er min PC det er noe galt med, eller om det er slik den er? Det er ikke slik noen pc skal være, så det er nok noe feil et sted. Personlig ville jeg testet med en linux-live usb for å finne ut om det er en hardware eller software feil. Lenke til kommentar
Seabiscuit Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Det er ikke slik noen pc skal være, så det er nok noe feil et sted. Personlig ville jeg testet med en linux-live usb for å finne ut om det er en hardware eller software feil. Det er nok litt avansert for meg... hvordan virker det? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Du må ha en tom usb-minnepenn, så bruker du et program som laster ned linux på den og gjør den bootbar. Deretter startet man pc'en i linux med minnepennen tilkoblet. På denne måten gjør man ingen endringer på pc'en. Jeg vil først foreslå at du utfører en gjenoppretting av Windows. Da vil du slette alle filer, programmer og andre endringer som har blitt gjort siden datamaskinen ble levert fra fabrikken. Det kan jo hende det løser problemet. Siden du sletter filer og programmer så må du ta backup av det du ikke vil miste, men dette er kanskje ikke noe siden maskinen er helt ny? Endret 2. september 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Seabiscuit Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Du må ha en tom usb-minnepenn, så bruker du et program som laster ned linux på den og gjør den bootbar. Deretter startet man pc'en i linux med minnepennen tilkoblet. På denne måten gjør man ingen endringer på pc'en. Jeg vil først foreslå at du utfører en gjenoppretting av Windows. Da vil du slette alle filer, programmer og andre endringer som har blitt gjort siden datamaskinen ble levert fra fabrikken. Det kan jo hende det løser problemet. Siden du sletter filer og programmer så må du ta backup av det du ikke vil miste, men dette er kanskje ikke noe siden maskinen er helt ny? Får vel prøve det, men ja, har ingen ting på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå