ST1ANN Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hei,Sliter med at verken Battlefield 3 eller Skype vil fungere, og har gjort litt research. Allerede når Windows 8 starter, kjører skype.exe og bf3.exe. Dette er veldig merkelig, da det ikke er lagt automatisk oppstart av noen av dem. Om jeg skur av PC-en - til og med lar den stå uten strøm - og skrur på igjen, er prosessene der enda.Dersom jeg prøver å avslutte prosessene i Task manager, resulterer det i feilmeldingen "Access denied". Det samme gjelder 3. parts programmer som f.eks. Process hacker 2.Problemet forgrener seg når jeg skal bruke programmene: På Skype resulterer det i feilmeldingen "We can't open Skype. You are already signed in on this computer. Please sign out and try again". På Battlefield 3 resulterer det i feilmeldingen "Could not communicate with running game". I utgangspunktet trodde jeg det var individuelle feil knyttet til hvert enkelt program og har testet ALLE løsninger som kommer opp ved googling av feilmeldingene. De fleste løsningene er å avslutte prosessen - men det får jeg altså ikke lov til (ja, er innlogget som administrator). Er det noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Det er ikke et virus da? Det går ihvertfall et bitcoin mining virus som spres via Skype, men jeg kan ikke finne noen informasjon om hva de eksakte prosessene heter. Google Skype Virus og se om det ser kjent ut. Lenke til kommentar
ST1ANN Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Takk for svar.Har skannet med Windows Defender, Malwarebytes og kjørt CCleaner. Ingen finner noen virus, og CCleaner ingen feil i registrere osv. Synes også det er merkelig om det er et Skype-virus skulle ha forgrenet seg til Battlefield. Hovedessensen i tråden, er vel egentlig at jeg ikke får avsluttet prosessene... Endret 2. september 2013 av ST1ANN Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Avinnstaller Skype fra sikkermodus? Lenke til kommentar
ST1ANN Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Skype kan visst får problemer dersom UPnP er aktivert i ruteren. Deaktiverte UPnP, og det løste også problemet for BF3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå