aynzome Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Finner ikke disken i BIOS. Det rare i BIOS'en er at det kommer opp: Primary IDE Master Primary IDE Slave Secondery IDE Master Secondery IDE Slave Third IDE Master Third IDE Slave Fourth IDE Master Fourth IDE Slave Det er to "standard" IDE kontrollere, og to S-ATA brønner. Men de kan ikke ha Master og Slave ? Uansett, Disken (120 GB) er satt på S-ATA kontroller 1. BIOS har støtte for så stor disk, og alt er koblet riktig. Det er hvis du ikke trenger å gjøre noen med jumperene, men jeg har hørt at det trenger du ikke med S-ATA. Hvorfor finner ikke da BIOS harddisken min ? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 i manual for hovedkortet finner du hvor du velger i bios for å samkjøre ide disker og s-ata disker. Har måttet gjøre dette både på abit og asus sine hovedkort. Vet ikke hvilket du har eller om du må det. Men de maskinene jeg har vert borti til nå har dette vært tilfellet. Default er sansynlig kun s-ata eller kun u-ata! Kanskje? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hvorfor finner ikke da BIOS harddisken min ? Det første du må gjøre når du ber om hjelp til problemet ditt er å fortelle hvilket hovedkort du har. Det er enkelt å gi deg løsningen på problemet, men ettersom det varierer fra hovedkort til hovedkort hadde det vært greit å vite hvilket du har slik at en slipper å ramse opp fremgangsmåter som ikke er relevante. Generelt: Les brukermanual til hovedkortet, søk på forumet og FAQ hos produsent - og enable onboard S-ATA controller :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå