aklla Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Jeg har en 1995 accent som sliter litt for tiden. Det startet med at ingen av pluggene tente når jeg prøvde å starte, dette var bare enkelte ganger. Så, etter litt hjelp kom vi frem til at det var veivakselsensoren. Jeg prøvde å få løs denne, men fikk ikke til. Etter det fungerte alt perfekt, en stund. Etter å ha kjørt i ca 2 timer uten problemer og tanken nesten på reservetanken startet kengurukjøringen. Jeg fylte ca halv tank, problemene fortsatt. Kengurukjøringen er konstant etter jeg har kjørt sånn ca 100 meter, den kutter gassen helt i ca 2 sekunder, så gir den gass i noen sekunder, sånn går den hele tiden. Er ingen fusking eller antydning til at den blir kvelt, er som at jeg tar opp og ned gasspedalen. På tomgang er alt ok, men ruser jeg litt så starter det. Pluggene er nye. Er gnisten på pluggene som er grunnen til kengurukjøringen, men hva gjør det? Kan det være veivakselsensoren som har endret karakter på feilen? Det er ikke bensinfilter på den, så det er ikke problemet. Luftfilteret er om. Tips? Check engine- lampe lyser forresten, men ikke hele tiden, er litt opp og ned... Endret 2. september 2013 av aklla Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 forrige gang bilen min hadde slike fakter var det pluggene. Da ville den ikke over 50km/t, og hadde kengurunykker. Er det veldig skittent nedi plugghullene? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) forrige gang bilen min hadde slike fakter var det pluggene. Da ville den ikke over 50km/t, og hadde kengurunykker. Er det veldig skittent nedi plugghullene? Er ikke reint rundt pluggene nei. Vet ikke om den vil over 50, ikke turt å prøve å kjøre spesiellt fort, jo raskere jo mer merker man kengurukjøringen. Er forresten konstant, kutter og gir gass like lenge hver gang. Endret 2. september 2013 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Akkurat byttet veivakselsensoren, samme problem. Det kengurukjøringen er avhengig av turtallet, jo høyere turtall, jo værre. På tomgang er det ingen problemer... Ellers har problemet endret seg litt, nå kutter den ut gassen over lengre perioder enn før, men kan også gå lengre etterpå. Endret 3. september 2013 av aklla Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Siden problemet startet etter at du kjørte tom for drivstoff, tror du ikke at det er årsaken? Rusk som kommer fra bunnen av tanken, og ikke bensinfilter, høres for meg ut som struping av drivstoff. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Kan abolutt virke som struping av bensin. men hvor kan man starte for å finne ut det? Dysene? Pumpa? Slangen? Og hvordan evt. feilsøke på det for å finne ut om det er det? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Først, er du 100% sikker på at det ikke er bensinfilter på bilen? Er kansje ikke sånt gjennomsiktigt, lite (på størrelse med en fyrstikkeske). Men muligen et større, som muligens er montert bake ved bensintanken. Om det er noe annet enn et tett filter, så tror jeg at jeg ikke er den rette til å svar deg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Er ikke 100% sikker nei, sjekket bare motor-rommet, og der er det ikke. Skal ta en ekstra god titt, ser ut til at det muligens er under baksetet, der har jeg ikke sett Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 ...og tanken nesten på reservetanken startet kengurukjøringen. Ja, bytt ut bensinfilter og hiv inn kondensfjerner, aller først. (bensinfilter kan være i nærheten av tanken, kommer an på bilen) Om ikke det hjelper så bytt ut alt mellom skiltene.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 https://www.google.no/search?q=1995+accent+bensinfilter&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=hGgmUreINInZtQb43IGgAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1241&bih=619#facrc=_&imgdii=_&imgrc=fQhvakOGziOexM%3A%3BKFbtyh8akKVLIM%3Bhttp%253A%252F%252Fz.about.com%252Fd%252Fautorepair%252F1%252F0%252F8%252FK%252F89027176.gif%3Bhttp%253A%252F%252Fautorepair.about.com%252Flibrary%252Fa%252F1f%252Fbl966f.htm%3B363%3B237 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Fant bensinfilteret, men er ikke helt standard filter, så jeg sliter litt... Men, skal få byttet det, filteret var i motorrommet forresten, men var relativt stort og så ikke ut som ett bensinfilter. Uansett, da er det håp for bilen ihvertfall... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Kuttet bensinrør, det gamle var umulig å få av, satte på nye slanger og nytt filter, og bilen var som ny Da holder den kanskje til neste EU-kontroll... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Husk kondensfjerner også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå