Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lindorff - Forliksrådet, Lindorff går imot dommen

Elwani

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har for en tid tilbake vunnet en sak i Forliksrådet mot Lindorff, og vi ble enige om ett x-beløp som jeg skulle betale til aktøren dette gjaldt.

I dag, fikk jeg ett brev i posten fra Lindorff, der de krever å få betalt tilbake beløpet de opprinnelig krevde, noe som strider imot dommen fra Forliksrådet!

Jeg ringte inn til Lindorff, og fikk snakke med en veldig koselig dame som ikke kunne forstå hvorfor de prøvde å kreve dette, men var likevell ikke stort hun kunne gjøre for meg i denne saken.

Lindorff har vel ikke myndighet til å gå imot en rettskraftig dom fra Forliksrådet? Jeg sjekket nettbanken, bare for å være sikker på at jeg har betalt det avtalte beløpet, ettersom jeg er ganske surette av meg. Jeg hadde betalt, til avtalt tid, og avtalt beløp.

Lindorff har på bok at jeg har betalt, og hun kunne også se både dommen, beløpet, og beløpet jeg hadde betalt inn, og dama i andre enden av telefonen kunne også konstantere det at jeg hadde holdt avtalen, og betalt inn avtalt beløp.

Hva skal jeg gjøre? Lindorff slår seg vrang, og jeg orker ikke enda en runde i Forliksrådet med den gjengen der..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tappa inn saksnr på regninga som kom, og ble satt over til en frøken som gjorde så godt hun kunne, da fikk jeg beskjed om at ho var saksbehandleren min, men ho kunne ikke forstå hvorfor Lindorff prøvde å kreve mere penger av meg. Så det var vist ikke så lett å finne ut hvorfor, men vi kom fram til at det var ett krav på resterende beløp av det som ble fjernet av Forliksrådet

Endret av Elwani
Lenke til kommentar

Jeg har spurt en med fartstid i Lindorff om dette. Hun sa at det her mest sannsynlig handler om en "teknisk feil". Beløpene i saken er ikke oppdatert i henhold til dom. Dermed går prosessen videre som om du fremdeles skylder penger. Vedkommende du snakket med hadde tydeligvis ikke nok peiling til å sniffe ut dette, men burde sjekka dette ut for deg og så tatt kontakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...