Eriksendrul Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Min far jobber i posten han er 55 år med ledgikt. Han har jobbet tidlig i alle tider, altså alt fra 04:00 om morgenen til senest 07:30 ( Tidene han har startet på jobb ) . Dette har han gjort i over 25 år nå og han har aldri krevd noe fra posten annet en og sagt hva han mener i personalmøter eller vært borte noe særlig fra jobb selv med ledgikt. Han kjører foresten pakker til bedrifter nå. Nå i det siste har posten funnet ut for at han og flere andre skal få ny arbeidstid fra 10:00 til 17:00. Problemet skjønner kanskje mange med en gang men han har altså aldri stått opp senere på en jobbdag en 06:30-07:00 og nå skal han ikke være på jobb før 10:00. Han går da hjemme fra 07:00 og kjeder seg til han skal dra på jobb hjemmenifra 09:30,for så og komme hjem 17:15-17:30 og har da jobbet hele dagen, Etter 17:30 er det ikke veldig mye igjen av dagen etter man da har spist middag og slappet av litt så han har nesten ikke tid til noe annet en jobb i ukedagene + som sagt ledgikt gjør at han er litt begrensa fra før noe jobben hans har vært veldig flinke til og ta hensyn til fram til nå, for har du jobba i posten i 25 år er du ikke av den typen som bruker tid på og leite etter leveringsteder og surrer, han er altså ferdig med jobben sin før 13:00 om dagen og har da ikke mulighet til og jobbe igjen før 15:15-15:30 da han må vente ( på noe jeg ikke helt fikk med meg hva var, men det har noe med at han ikke får kjørt resten av pakkene før sendingen ankomer 15:00 på jobben hans til de neste kundene på ruta ) Oppsumering: Han har jobbet fra tidlig morgen i 25 år og vært ferdig til 12:00-13:00 alle disse årene og nå er han tvunget til og jobbe fram til 17:00 med over 2 timer døtid hver eneste dag og når han er hjemme 17:30 er det ikke noe særlig igjen av dagen til og gjøre så alt for mye annet. Kan han gjøre noe med dette ? Kan han gå til fagforbundet og klage inn/få endret dette ? Det sier seg jo selv at man ikke skal gå med over 2 timer uten og ha noe og gjøre og siden min far har ledgikt så kan ikke han "ikke gjøre noe" for om han setter seg ned i 2 timer og slapper av så får han mye mer vondt av ledgikt en hvis han holder seg i gang og jobber fra han starter til han slutter. Så ja, Hva burde han gjøre i denne situvasjonen ? SIkkert fler av dere som tenker at arbeidstiden ikke er så ille men den endringen her er ganske drastisk etter 25 år i posten hvor du aldri har vært senere på jobb en 07:30 om morgenen. Grunnen til at jeg drar opp dette er fordi han snakker om og førtidspensjonere seg pga denne arbeidstiden og han har ikke godt av og ikke jobbe pga sykdommen, det og være i arbeidslivet og være i aktivitet er viktig + at han har jobba hele sitt liv og jeg tørr ikke tenke på hva som skjer om han skal gå hjemme hele dagen Endret 2. september 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Det første han må gjøre er å kontakte tillitsvalgt der han jobber, og ta det derifra. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå