KeyanZa Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Ok har vel innsett at det er på tide å bli kvitt noen kg, og få opp kondisen. Er mann 33 år, var godt trent i begynnelsen av 20 åra. men etter det ble det familie, jobb osv osv... Veier idag 107 kg 182cm Har begynt å kutte ut brus og snop, prøver å spise sunnere. Det jeg kunnet tenkt meg er å få vekk mage å stramme opp bryst. Noen tips? jogge liker jeg ikke, da er det bedre å sykle.. skal melde meg inn på treningssenter å begynne der ca 2-3 ganger i uka. så her trenger jeg tips til .......alt.... hehe Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Har du tilgang til en svømmehall? Svømming er fantastisk trening, og er samtidig mild mot kroppen generelt. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 har tilgang ja. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Enig med han over, svømming er konge. Lav skaderisiko er det også. Men dersom du skal ned i vekt er det på kjøkkenet den store innsatsen må gjøres. Jeg kan anbefale å begynne å loggføre (og veie) hva du spiser. Jeg kan dog forstå at det kan være vanskelig for en familiemann. Å slutte med brus og snop er en god start, men det er ikke gitt at det holder om du ellers er glad i god mat, kan fint spise for mye selv uten de store sukkerkildene. Begrense inntaket av saus og bruk av olje, smør og fløte (merk: begrense, ikke kutte ut), mer grønnsaker og mindre stivelse (ris, potet, pasta etc.) til middag, og sørge for næringsrik og mettende mat til frokost og kvelds er lurt. Hva spiser du i dag? Kan også anbefale å begynne med styrketrening. Det holder ikke å "starte å trene på treningsstudio", du bør ha en klar plan for hva du skal gjøre der, og følge et fornuftig program. Det er en del gode nybegynnerprogrammer å velge mellom, selv anbefaler jeg stronglifts 5*5. Det tar kort tid å gjennomføre, er enkelt å følge og har vist seg å være veldig effektivt. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Styrketrening, uten tvil. Dette for å bygge muskler og få definisjon, svømming/cardio for å bli kvitt magefettet. Stronglifts 5x5 eller Starting Strength er fine programmer i starten. Anbefaler hvertfall å starte med et fullkroppsprogram, dvs at du trener hele kroppen hver gang du er på styrketrening. Dette bør du gjøre i minst et halvår før du begynner å splitte muskelgrupper, og du bør kun splitte om du trener mer enn 3 ganger i uken. Lykke til! Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 stronglift 5x5 hva er det? er det maks vekt løfte det 5 ganger så pause gjenta 5 ganger? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det er et treningsprogram basert på 5 øvelser (fordelt på to dager, med knebøy begge dagene) som du tar 5 repetisjoner og 5 sett, med lineær progresjon. Lineær progresjon betyr at du sjeldent løfter max vekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå