OHJohansen Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Våre svenske naboer må ut opptil 400 kroner ekstra for en ny TV.Nå må de betale harddisk-avgift på alt Lenke til kommentar
Populært innlegg Håvard Skrevet 2. september 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Burde bli lovlig å piratkopiere da, siden de betaler avgift for det? 55 Lenke til kommentar
Populært innlegg Occi Skrevet 2. september 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Sveriges politikk er så latterlig broken. Ingen korrupsjon og lobbying der nei... 27 Lenke til kommentar
Populært innlegg Theoneask Skrevet 2. september 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Wow. Årsaken til at våre svenske naboer nå må betale med for elektronikk med lagringsmulighet, er en gammel lov som stammer tilbake til fra 80-tallet. Sjukt at lover som høyrer til ein anna tid skal gjelde dagens moderne samfunn på denne måten. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg PgUp Skrevet 2. september 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Kan man få unntak hvis man ikke har venner? Og hvorfor har man ikke avgift på papir? Mange bruker jo papir til å skrive notater på fra bøker. Hva med høyttalere? Spilles jo musikk derfra, naboen kan jo være uheldig og høre musikken, da må jo artisten kompenseres for det og. Egentlig burde de legge avgifter på briller og. Jeg kan jo være uheldig og bruke brillene mine til å se igjennom vinduet til et hus jeg går forbi der de ser en film. Endret 2. september 2013 av Cuz 23 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Tja, jeg hadde lett betalt den avgiften om det viser seg at man kan "piratkopiere" hva man vil av digitalefiler.. 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Hadde vært greit. Endret 2. september 2013 av Cuz Lenke til kommentar
Schnaftbuster Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Sosialisme på sitt beste 4 Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Burde bli lovlig å piratkopiere da, siden de betaler avgift for det? Enig. Galskapen har ingen grenser for å loppe folk for noe de ikke betaler for. Minnes kassettavgiften vi en gang fikk. Lenke til kommentar
cpt123 Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 totalt idiotisk! de må betale sellskaper for tapt inntekt pga piratkopiering! men har man betalt avgiften, har man ikke da betalt for produktet? hvis så, skal det da være greit å "piratkopiere" fordi du allerede har betalt? har du betalt må du jo få det du har betalt for og hvem bestemmer hvem som har rett på disse pengene? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Dette er det fyrste tilfellet eg kjenner til der staten krev inn avgifter på vegne av private selskap. Det høyrast jo heilt på trynet ut. 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Burde bli lovlig å piratkopiere da, siden de betaler avgift for det? Hvorfor ikke en gratis* statlig/offentlig streaming-tjeneste hvor 'harddisk-avgiftene' ble fordelt etter hvor ofte de forskjellige låtene ble lyttet til? *Gratis for privatpersoner med adresse i Norge. 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Inntil 400 kroner i avgift, wow! Satt på spissen kan jeg nå ta meg en kjapp tur til Charlottenberg og kjøpe meg harddisker og legge piratkopierte filer der lovlig siden jeg har betalt min harddisk-avgift, ehm. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Privatkopiere ...er ikke det samme som piratkopiere Det dreier seg om en avgift for å ta egne kopier (til annet medium) av noe du har kjøpt. Kalle det gjerne backup-avgift. Ellers er jeg enig med folket; Historisk Idioti, Grådige plateselskap + ryggløse politikere. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Får håpe pesten ikke sprer seg hit 1 Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Går det an å prøve dette i retten? Hvis noen hadde blitt dømt kunne han blitt frikjennt på grunn av denne avgiften? Lenke til kommentar
probin Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Nå kan jo svensker komme til oss og smugle inn lagringsenheter og selge. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Hmm ... dette minner jo litt om kollektiv straff ... siden samtlige forbrukere blir straffepålagt avgifter for noe som ikke alle er skyld i. "I henhold til 4. Haagkonvensjon av 1907 (landkrigsreglementet) artikkel 50, kan befolkningen ikke ilegges felles bøtestraff eller annen straff på grunn av enkeltpersoners handlinger som den ikke kan ansees solidarisk ansvarlig for. Bestemmelsen åpner motsetningsvis adgang til i visse tilfeller å anvende kollektiv straff, noe som ble sterkt misbrukt både under den første og den annen verdenskrig. Dette førte til at man i artikkel 33 i Genèvekonvensjonen av 12. august 1949 om beskyttelse av sivile i krigstid forbød enhver anvendelse av kollektiv straff." 3 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Privatkopiere ...er ikke det samme som piratkopiere Det dreier seg om en avgift for å ta egne kopier (til annet medium) av noe du har kjøpt. Kalle det gjerne backup-avgift. Ellers er jeg enig med folket; Historisk Idioti, Grådige plateselskap + ryggløse politikere. Satt på spissen så blir det nærmest det samme sånn jeg ser det, men ser tankegangen din og blir mer riktig det du sier. Uansett en idiotisk lov 2 Lenke til kommentar
Cid Skrevet 2. september 2013 Rapporter Del Skrevet 2. september 2013 Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en pent brukt potet-bod, og sette den noen meter inn på norsk side fra grensa? "Mycket bra, billiga , snygga diskarrrrr, kom och kjøøøøøøp!!!" Kansje jeg kan bytte mot bacon, sprit og snus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå