Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for alle forslag!

Nå er det likevel slik som det var i starten. Ved å bruke Nettfart.no sin hastighetstest, får jeg gode resultater.

Men ved bruk av utorrent vegrer hastigheten seg for å overstige 8-900 kB/s. Like etter oppstart klarer den nå opp til 2-2100 kB/s
før den raskt går ned igjen til 8-900 kB/s.

Hva gjør man så...må jeg på en eller annen måte få routeren til å prioritere utorrent, eller er det på tide å gå til forhandlere og bytte den i en annen router?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker samme router her i hus, og har selv problemer med under halvparten av speed i utorrent, men god fart ellers. Dette er med kabel da. Men jeg synes at dette er en forferdelig router som jeg egentlig føler med hele d-link gjengen, og hadde lett byttet den ut hvis det var jeg som eide den :p

Lenke til kommentar

Enig i at det meste av D-link suger balle ;) Men de er greie nok så lenge de fungerer...

Anbefaler temmelig konsekvent Asus fordi de er stabile og gode routere. De har bl.a. massive kjøleløsninger og mye minne (RAM). Begge disse to faktorene fører til at de tåler mye belastning og mange samtlige forbindelser uten å knele.

Liker man å fikle, så velg gjerne en modell som støtter tredjeparts firmware. Da kan man legge inn mer funksjonalitet og slipper å vente på eventuelle patcher fra produsent.

Asus RT-AC66U eller RT-N66U er gode valg. De koster litt ca 1300/1000?, men hvem ønsker ustabilt nett? Skal man spare penger, så gjør det på alle andre ting enn routeren.

asus-rt-n66u.jpg

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...