Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Takk for alle forslag!Nå er det likevel slik som det var i starten. Ved å bruke Nettfart.no sin hastighetstest, får jeg gode resultater.Men ved bruk av utorrent vegrer hastigheten seg for å overstige 8-900 kB/s. Like etter oppstart klarer den nå opp til 2-2100 kB/s før den raskt går ned igjen til 8-900 kB/s. Hva gjør man så...må jeg på en eller annen måte få routeren til å prioritere utorrent, eller er det på tide å gå til forhandlere og bytte den i en annen router? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hvis du har slått av QoS, så skal du få full pupp på en godt seedet torrent. Men du må være sikker på at den kan levere den båndbredden du forventer. Det at den går raskt opp og så ned igjen, er ikke helt unormalt. Dette skjer også hos meg, men etter noen minutter så går den jevnt på full fart. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Jeg har sammenlignet trådløst og direkte kabel flere ganger. Ved samme torrenter ligger det maksimalt på 1000 kB/s på trådløst og 2900 kB/s på kabel. Kabel gir også svært stabil hastighet. Endret 2. september 2013 av Skog Skrike Blod Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 OK, da har du kontroll på den biten. Som sagt så er det ofte trådløsdriver som kan være problemet, men det kan selvsagt også være en slags hardwarefeil i routerens trådløsdel. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Hardwarefeilen ligger vel her, Jan Skrotnes? -> d-link dir 655 ;-p Endret 3. september 2013 av _Christian_N 1 Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Har prøvd nyeste driver (og ulike andre), men det hjelper ikke. (Dessuten hadde jeg høye, stabile hastigheter når jeg tidligere brukte det trådløse nettet til de i etasjen over meg.Er det andre forslag enn at jeg går i butikken og leverer skjiten tilbake? Lenke til kommentar
zir Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Bruker samme router her i hus, og har selv problemer med under halvparten av speed i utorrent, men god fart ellers. Dette er med kabel da. Men jeg synes at dette er en forferdelig router som jeg egentlig føler med hele d-link gjengen, og hadde lett byttet den ut hvis det var jeg som eide den Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Enig i at det meste av D-link suger balle Men de er greie nok så lenge de fungerer... Anbefaler temmelig konsekvent Asus fordi de er stabile og gode routere. De har bl.a. massive kjøleløsninger og mye minne (RAM). Begge disse to faktorene fører til at de tåler mye belastning og mange samtlige forbindelser uten å knele. Liker man å fikle, så velg gjerne en modell som støtter tredjeparts firmware. Da kan man legge inn mer funksjonalitet og slipper å vente på eventuelle patcher fra produsent. Asus RT-AC66U eller RT-N66U er gode valg. De koster litt ca 1300/1000?, men hvem ønsker ustabilt nett? Skal man spare penger, så gjør det på alle andre ting enn routeren. Endret 3. september 2013 av Jan Skrotnes 1 Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Da var skjiten levert tilbake! Vil forresten skryte av Elkjøp sin 30 dagers angrerett...har hatt flere gode erfaringer med dem.Tror det blir en Asus, sannsynligvis N65U Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Da har jeg fått Asus RT-N65U, og problemet er dermed løst 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå