Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Hei, Har nettopp fått Canal Digital ultra (25/5), og bruker routeren D-link DIR-655.Ved å bruke kabel direkte, får jeg opp i mot den hastigheten som jeg skal ha, mens med den trådløse routeren oppnår jeg på det meste rundt 1000 kB/s nedlastingshastighet. På "Wireless connection status" varierer "speed" fra 39 Mbps til 52 Mbps. "Security type" er WPA2-PSK. Signalstyrke er "excellent" og routeren er plassert et par meter fra PC-en.Hva kan dette skyldes?PC-en er en Samsung SF 311 med 802.11n. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630488#extraEdit: Meter, ikke "meget"... Endret 2. september 2013 av Skog Skrike Blod Lenke til kommentar
cake Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Det første som slår meg, er at qos kan være stilt inn til noe rundt det du sier. Logg inn på routeren og sjekk at den står på auto, og at du eller noen andre en annen gang har satt inn andre tall. Edit: QOS- quality of service, les her for mer info: https://www.google.no/search?q=quality+of+service&oq=quality+of+se&aqs=chrome.0.0j69i57j0l2.9027j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Endret 2. september 2013 av cake Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 QOS Engine settings er det krysset av på "Automatic uplink speed".Connection type: Auto-detect.Dette står også: "Your broadband internet connection has surpassed the uplink measurement requirement." Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Det vil si fremdeles like elendig... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Flytt PC nær router og se om det blir full hastighet. Du har nå for svakt signal eller problemer med trådløsdriver i PC. Slå av QOS når du tester linjehastighet. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Forsøk en hard reset av routeren og sett den opp på nytt. Hard reset: Step 1: With the unit on, place a paper clip into the hole on the back of the unit labeled Reset. Step 2: Hold paper clip down for 10 seconds and release. Step 3: The unit will reboot on its own. Once the WLAN light stops blinking, the unit is reset. Resetting the router does not reset the firmware to an earlier version. It will change all settings back to factory defaults. Note: The factory defaults username is admin, and there is no password. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Factory reset er forsøkt flere ganger, jeg sitter noen få meter fra routeren.Dessuten oppnådde jeg langt høyere hastigheter når jeg benyttet meg av det trådløse nettet til de i etasjen over meg,som har samme abonnement som jeg nettopp har fått Endret 2. september 2013 av Skog Skrike Blod Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Oppgrader firmware. Hvis ikke det hjelper, så er det på tide å vurdere hvor gammel routeren er. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Firmware er nettopp oppdatert, routeren kjøpt for en uke siden. Men det er jo noen år siden modellen ble lansert... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Men det er jo noen år siden modellen ble lansert...Det er sannsynligvis ikke relevant for hvorfor du får lav hastighet. Test med smarttelefon med speedtest appen. Test med annen kryptering (WPA-PSK,WEP,uten kryptering). Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Helt plutselig presterte den rundt 2000 kB/s i et par minutter, før den valgte å beherske seg igjen......og dermed lag seg på komfortable 1000 kB/s Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Mulig det er for mange trådløsenheter på samme frekvens. Du kan forsøke å bytte kanal, evt. last ned inssider for å analysere hva som foregår av wi-fi aktivitet. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Lastet ned InSSider og sjekket hvilke kanaler som ble brukt i nettverken i nærheten...har så prøvd ut ulike kanaler og ender opp med at hastigheten min blir halvert.... Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Siden du har router og PC like ved hverandre, så spiller nabonettverk trolig ingen eller liten rolle. Da har jeg mer tro på å finne chipsetdriver til trådløskort og laste ned driver fra produsent. Du kan forøvrig teste uten kryptering. Hvis det løser problemet, så test både WPA TKIP og WPA AES i router. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hadde samme problem som deg, deaktiver QoS helt. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Hadde samme problem som deg, deaktiver QoS helt. Det vil si at det ikke skal være krysset av på "Enable QoS engine" ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Det vil si at det ikke skal være krysset av på "Enable QoS engine" ? Riktig. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Hastigheten er bare blitt verre.... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Kjør hard reset og test uten kryptering. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hastigheten er bare blitt verre.... Det var visst litt mer, under QoS Engine og WAN TRAFFIC SHAPING. Deaktiver traffic shaping. Altså, hvis det er huket av for "enable traffic shaping", fjern den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå