TST Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Retro Crew diskuterer oppturene og nedturene til en tidligere gigant. Les hele saken Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Selv om jeg er Nintendo-fanboy, så gleder jeg meg til å sette meg ned med denne episoden etterpå. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 det var sony med sin ps2+dvd combo som tok knekken på dreamcast. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Mye gode minner fra "Mega Drive"-dagene. Vi spilte oss ihjel på Sonic, Road Rash og Quakshot, husker jeg. Selv om jeg alltid har hatt sansen for Castlevania, så spilte vi aldri det som kom til Mega Drive, og jeg trodde alltid det var en klone av Super Castlevania IV helt til jeg begynte å titte på emulatorer og retro-gaming for en noen år siden nå. Jeg har enda ikke fått spilt det, men musikken til det er veldig bra, her er en smakebit: http://www.youtube.com/watch?v=vOtoKDd0meQ edit: typo Endret 2. september 2013 av tankbug 1 Lenke til kommentar
JulesX Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Savner SEGA.. Selv har jeg master system, mega drive, saturn og dreamcast 1 Lenke til kommentar
Ketil@Retrocrew Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Mye gode minner fra "Mega Drive"-dagene. Vi spilte oss ihjel på Sonic, Road Rash og Quakshot, husker jeg. Selv om jeg alltid har hatt sansen for Castlevania, så spilte vi aldri det som kom til Mega Drive, og jeg trodde alltid det var en klone av Super Castlevania IV helt til jeg begynte å titte på emulatorer og retro-gaming for en noen år siden nå. Jeg har enda ikke fått spilt det, men musikken til det er veldig bra, her er en smakebit: http://www.youtube.com/watch?v=vOtoKDd0meQ edit: typo Alle gode spill! Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Jeg kjente en som hadde Sega på tidlig 90-tall. Selv om jeg hadde Nintendo, var vi likevel venner! Endret 4. september 2013 av fnwilborn 1 Lenke til kommentar
Ketil@Retrocrew Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg kjente en som hadde Sega på tidlig 90-tall. Selv om jeg hadde Nintendo, var vi likevel venner! Jeg kjente en som hadde PC da vi andre hadde Amiga. Vi var venner av ham også, selv om vi lo av det faktum at han måtte kjøpe et svindyrt lydkort for å få midi lyd og ikke kun PC speaker :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Jeg hadde selv aldri noen spillkonsoll som liten (teller ikke Commodore 64), men min bestevenn hadde Sega Mega Drive, og dette var da også den spillkonsollen som falt mitt hjerte nærmest. Er veldig enig i det som blir sagt om Sega sin særegne stil, som brått forsvant når de sluttet å lage egen hardware. Musikken fra Sonic-spillene gir meg fremdeles gåsehud, og spesielt Sonic 3 er helt fantastisk. For min vennegjeng var det PC-en som tok over når man beveget seg vekk fra Mega Drive og Super Nintendo, og jeg gikk derfor glipp av alt rotet som Sega dreiv med mellom Mega Drive og Dreamcast, men man kan jo lure på om Dreamcast og Sega hadde klart seg dersom de hadde droppet disse kvartgenerasjonskonsolloppgraderingene sine. Jeg fikk faktisk en Mega Drive for et par år tilbake, og jeg ble positivt overrasket over hvor mye jeg fremdeles liker den håndkontrollen - synes den i utforming føles langt bedre enn sine konkurrenter å bruke, og det er jo tippoldefaren til favorittkontrollen per i dag; Xbox 360. GENESIS DOES! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå