kajraymond Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 fikk en bra spørsmål på jobben som eg selv ikkje kunne svare på! Kan du bruke en kondensator til å kjøre en trefasemotor på et enfase nett?Isåfall. Hva kaller vi disse kondensatorene.?kan såpass lite om dette att eg desverre ikkje hadde noe svar, har du? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 fikk en bra spørsmål på jobben som eg selv ikkje kunne svare på! Kan du bruke en kondensator til å kjøre en trefasemotor på et enfase nett? Isåfall. Hva kaller vi disse kondensatorene.? kan såpass lite om dette att eg desverre ikkje hadde noe svar, har du? Du får motorer som er spesialt tilegnet dette, og de har kondesator, og tilkobling for to faser. Man kan ikke kjøre foreksempel en 3-f asynkron motor, med å koble en kondfensator til ene fasen. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Har desverre ikkje svar på spørsmålet, men takk for påminnelsen om Trefasaasynkronkortsluttningsmotor. Kjekt ord, tok meg dei 3 første dagane å lera det utenatt :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå