Paulex Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Heisann. Min mor lurer på å flytte til en leielighet hvor en stue på ca. 30-35 m2 trenger nytt gulvbelegg og gipsplatene på veggen trenger å byttes ut med smartpanel. Når det kommer til gulvet snakker vi om ett rimlig alternativ til "liksom" parkett, og veggene i smartpanel som sagt. Hvor mye ville dette ca. koste hvis man skulle leie inn ett snekkerfirma?Jeg er klar over at det sikkert vil variere veldig, men hadde vært greit om noen visste en ca. pris, siden jeg ikke har peiling overhodet. Når det kommer til arbeidet trenger man kun å rive vekk det gamle gulvet og legge på nytt, siden selve fundamentet er greit etc. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Når det kommer til gulvet snakker vi om ett rimlig alternativ til "liksom" parkett, og veggene i smartpanel som sagt. Laminat får du fra 40,- per kvadrat og er veldig enkelt å legge. Trenger ikke snekker...det fixer du Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Ja, når det kommer til gulvet er det kanskje best å gjøre dette selv, selv om min mor er skeptisk og helst vil ha fagarbeidere til å gjøre dette for henne.... Siden det er hun som skal bo der og ikke jeg. Når det kommer til veggene så må man da rive ned gipsplater etc. som var fulle av huller fra gamle bilder etc. og som ikke var pent holdt overhodet, og legge smartpanel. Dette ser jeg som en litt mer "krevende" jobb pga. vinduer etc. så det må man iallefall ha en fagmann til å gjøre siden jeg ikke har tid og hun har som nevnt lyst til å bruke penger for å få fagmenn til å gjøre arbeidet. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen priser på det, noen må vel ha fått en delevis normal størrelse stue "pusset opp" eller renovert av fagfolk en gang og husker en ca. pris Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Enkelt å gjøre det selv, men anbefaler heller å legge i noen ekstra kroner og gå for Parkett, laminat blir så kald og følelsen av parkett er virkelig verdt pengene. Av leverandører på nett i dag så ville jeg ha anbefalt www.parkett.no og får 3-stavs parkett ned i 219,- pr m2 Når det gjelder vegg med tilpasning av vinduer så kan en fagmann hjelpe på de verste bitene, om det bare er rett opp og ned så er det bare å kjøre på, ikke vanskelig å få gjort det selv, har selv vært med på å montere 400KG med gips på vegger og tak nylig. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Ja, når det kommer til gulvet er det kanskje best å gjøre dette selv, selv om min mor er skeptisk og helst vil ha fagarbeidere til å gjøre dette for henne.... Siden det er hun som skal bo der og ikke jeg. Når det kommer til veggene så må man da rive ned gipsplater etc. som var fulle av huller fra gamle bilder etc. og som ikke var pent holdt overhodet, og legge smartpanel. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen priser på det, noen må vel ha fått en delevis normal størrelse stue "pusset opp" eller renovert av fagfolk en gang og husker en ca. pris Denne kommentaren kommer seint. Men hvis din mor er skeptisk til at du skal gjøre noe her, har hun sannsynelig rett. Hun vet vel hva du har fått til før og hva du ikke fikser. Undrer på hvorfor gipsplatene skal rives? Det er ingen grunn til rive platene, på grunn av noen småhull i platene, etter oppheng for bilder. Det er ikke noe som er enklere å utbedre/pusse opp en gipsplater. Det er en av fordelene med gips. Og da du ikke forstår dette selv, så kontakt en maler. Han fikser veggene. Det er ikke vanskelig å legge lamminat, eller parkett gulv. Men har du lite erfaring med "snekkerarbeid", bør en tømrer gjøre det. Hvis du ikke har bekjente, som kan hjelpe deg litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå