Remi kvalheim Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Jeg har et spørsmål til dere som sitter med kunnskap angående krav som stilles til jernbaneskolen og det å bli lokomotivfører.Jeg kan begynne med å si at jeg er veldig sosial og liker å treffe nye mennesker. Jeg finner lokomotivføreryrket veldig spennende og dette er en av de få yrkene jeg kunne tenke meg å slå meg til ro med.Pr. dags dato så driver jeg eget firma og tjener "helt greit", men føler at lokomotivføreryrket hadde satt prikken over i`en og gitt meg et nytt og bedre kapittel i livets bok.Problemet mitt er følgende:Det har seg slik at jeg er 100% døv på det venstre øret. Ellers så fungerer naboen utmerket. Jeg har et benforankret høreapparat i hjernebarken (Baha) på den skadde siden som sørger for at lyder som kommer fra min venstre side sendes igjennom hjernebarken og over til det gode øret mitt.Dette fungerer utmerket og har ingen problemer med å høre folk som snakker lavt eller kviskrer uavhengig om folk er bak meg eller på sidene.Men det som bekymrer meg er at jeg ikke kommer til å passere helsesjekken.Er det noen jernbanestudenter, lokførere som vet hvordan dette fungerer, og eventuellt fortelle meg om jeg har en sjanse eller ikke ? Takk for at dere deler erfaringene og kunnskapen deres!Mvh Remi Kvalheim. Lenke til kommentar
Remi kvalheim Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Jeg kan også nevne at jeg mangler 280 timer med mattematikk og 140 timer med fysikk. Hvilke muligheter har jeg til å oppnå dette uten å gå som privatist? Jeg foretrekker å sitte på skolebenken. Har hørt om forkurs. men vet lite om dette og jeg vet heller ikke om det erstatter 280 timer matte og 140 timer fysikk. Kanskje noen som vet kan forklare meg litt nermere på det?Mvh Remi Kvalheim. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) fullført og bestått videregående skole med:- enten fagbrev innen elektrofag, teknikk og industriell produksjon (TIP), eller anleggsteknikk- eller generell studiekompetanse med minimum 280 årstimer matematikk og 140 årstimer fysikk (1FY) Enten må du velge å ta generell studiekompetanse med ekstra matte og fysikk, eller så må du ta disse fagene som privatist. Men uansett, forkurs går ikke, forkurs gjelder kun på utvalgte linjer, spesifikt ingeniør og noen få andre, som nautikk. EDIT: Før noen sier det, så tror jeg ikke allmen påbygging går, da jeg tror du ikke får velge ekstra matte og fysikk, da dagene er ganske så oppfylte allerede fra påbyggingstimene. Men er ikke helt sikker på dette, har selv gått forkurs for ingeniør. Endret 3. september 2013 av Jakke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå