Wheeljack Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Henger meg på mange andre her. Å ligge 5-10 km under fartsgrensa er iogforseg ikke kjempeulovlig, men det skaper irritasjon for trafikk som kommer bak. Sørg da for at du slipper dem forbi på egnede steder. Det absolutt verste jeg veit er noen som holder treig marsjfart, sakker godt ned foran svinger og uoversiktlige strekker, og drar på igjen ved forbikjøringsmuligheter... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Jeg ligger ikke under fartsgrensen bare for å ligge under fartsgrensen. Jeg ligger i den farten som jeg synes er best akkurat etter forholdene. Vist du skjønner? Da tyder det på at du trenger mer trening, men det er vel derfor du øvelseskjører Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg liker og kjøre litt sakte sånn cirka 50 i 60, 45 i 50, 90 på motorvei med 100 og 60-75 på landevei (saktere i svinger og sånt). Jeg driver og øvelseskjører, så det kan hende jeg blir flinkere og tryggere jo mer jeg får kjørt... Men det jeg lurer på er om hvor sakte man kan kjøre før man kan risikere å få bot? Er det forresten OKEY og kjøre i den farten, eller er det irriterende? Dette er helt uproblematisk så lenge du overholder din plikt og kjører ut til høyre og om nødvendig stanser for å slippe forbi de som kommer bak. Dette må du da gjøre ved første anledning så snart du blir nådd igjen. Jeg tenker du blir drittlei til slutt. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg kjørte langt under fartsgrensa på oppkjøringa. Det var dog snøstorm, så det hadde sikkert litt med saken å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Jojo, men det går jo igjen inn under å kjøre etter forholda. 1 Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Prøv å hold fartsgrensen der forholdene tillater det (klima, vær,veistandard, dekk.. mm.) for å unngå irritasjon. Det er greit at du kjører litt saktere under øvelsekjøring (for at du skal få litt lengre betenkningstid i traffikerte områder). Forresten, ja det er sinnsykt irriterende. Kjørte 5km/t i 90 sonen engang i forsvaret, hadde en mann med refleksvest som gikk foran første lastebilen (gikk sinnsykt sakte pga. ekstremt snøsvær, veien ble stengt minutter etter vi kom over fjellet). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå