Nettulf Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hei. Lurer på om det er noen her med egne erfaringer på disse to ulike mini-PC'er? Fordeler og ulemper? Har et ønske om å bytte ut et par mediaspillere jeg har, da jeg aldri blir fornøyd med bruken av de. Alltid noe som mangler, er tregt eller upraktisk. Så vil prøve meg på en liten PC, for å kunne ha muligheter til det meste. Har lest litt rundt på nettet, og det er vel den AMD baserte Sapphire Edge som frister mest. Har stort sett alt jeg trenger innebygget, Intel sin mangler et par ting som er kjekk å ha. Men kan se ut til at det er litt mere lyd i AMD boksen ut fra tester jeg har sett. Er dog usikker på hvor høy og evt. plagsom lyden kan bli, uten å ha hørt den selv egentlig. Har f.eks. en Boxee Box, der synes jeg den innebygde viften lager en plagsom lyd. Ønsker i utgangspunktet en boks som er så godt som lydløs 2-3 meter unna i en vanlig stue. Tipper den innebygde viften er litt i samme gate som en laptop, og noen av de har jo en ganske hørbar viftestøy når den spinner igang. Regner ellers med at en Intel Core i3 er noe raskere enn AMD's A4/A8 serie på ulike PC-oppgaver, mens skjermkort delen nok er en del hvassere i AMD's favør. Finnes det ellers noe alternativ med vanlige CPU-sokler om man vil bygge noe selv eller kunne oppgradere CPU, uten at det blir veldig mye større? Er jo en del greie Mini-ITX kort til både Intel og AMD, men både pris og størrelse øker vel en del med slike løsninger.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå