Hell0ween Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Jeg har et regnskapsark der nummererte kategorier er oppført som radnavn, men enkelte nummer har ingen navn. De ønsker jeg å skjule. MEN! Hvis nummeret skulle bli tatt i bruk likevel må cellene komme frem i arket. Det jeg ser for meg er: Logisk test: Er det en verdi i celle A5 (som viser radnavn)? SANN: Vis celle C5:AA5 USANN: Skjul celle C5:AA55 Lar det seg gjøre? Endret 1. september 2013 av Hell0ween Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jada det er lett. Se for deg at du vil skjule innholdet i calla dersom innholdet er lik tallet null. =IF(A1=0;"";<din formel her>) Lenke til kommentar
Hell0ween Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Det du sier der er at cellen skal være blank hvis det ikke er noe i A1, men jeg vil at cellene skal skjules helt, altså at HVIS A5 er tom skal HELE rad 5 skjules (altså arket skal vise 1,2,3,4,6,7,8,osv) Men hvis A5 får en verdi skal rad 5 komme til syne. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Da må du undersøke om regnearkprogrammet ditt støtter makroer og om det er en funksjn for nettopp dette. Lenke til kommentar
Hell0ween Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Ok. Det er siste versjon av Excel. Det er i utgangspunktet et "luksusproblem" så jeg tror jeg lar det være som det er... Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Rader skjules enklest etter kriterier med Filter: http://www.contextures.com/xlautofilter01.html http://www.youtube.com/watch?v=EF9a5XuOu2w Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Hell0ween Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Ok. Takker. Skal se på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå