Sci Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Hjemmesiden min vet jeg består hovedsakelig av "steinalderkoder" og den er nok også generert i alles favoritt frontpage + litt ekstra koder. Nei, å bruke wordpress el.l er ikke et alternativ! Tanken er å etterhvert ha tilegnet meg nok kunnskap til å lage ny side fra bunn av.Jeg vet siden fungerer, jeg vet det publikummet den er ment å treffe synes den er relativt bra basert på tilbakemeldinger jeg får (da tar jeg ikke med evt folk som er flinkere med websider enn meg). Ikke minst inneholder den info som dette publikummet ønsker. Jeg ønsker allikevel konstruktiv tilbakemelding på hva som med noen enkle grep kan gjøre siden bedre allerede nå. www.snofrost.net Endret 1. september 2013 av Sci Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 jeg synes siden er veldig bra. jeg savner sånne sider. mange internett sider i dag er for kronglete. din side er enkel og veldig fin i bruk. VELDIG fine bilder på siden. Lenke til kommentar
Sci Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 jeg synes siden er veldig bra. jeg savner sånne sider. mange internett sider i dag er for kronglete. din side er enkel og veldig fin i bruk. VELDIG fine bilder på siden. Tusen takk! Veldig hyggelig tilbakemelding. Da har jeg i alle fall lykkes med noe Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Ærlig talt, helt ok. Ikke noe tullball, siden gjør det den skal, fin var den også Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Siden SER bra ut, men det er en ting jeg så manglet, meta beskrivelse, og dette kan brukes som beskrivelse (eller del av beskrivelsen) av siden når den dukker opp i søk på Google/Bing eller når delt på Facebook/Google+ etc. Hvis du ser i frontpage tror jeg det skal ligge her: Fil ->Egenskaper (generell tab) -> custom/egendefinert/tilpasset -> beskrivelse og nøkkelord. Har ikke frontpage installert her så får ikke kontrollert om det er helt riktig hvor jeg peker. Også synes jeg at siden kanskje er litt mye blanding av både norsk og engelsk. Lenke til kommentar
Sci Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Ærlig talt, helt ok. Ikke noe tullball, siden gjør det den skal, fin var den også Takker og bukker Siden SER bra ut, men det er en ting jeg så manglet, meta beskrivelse, og dette kan brukes som beskrivelse (eller del av beskrivelsen) av siden når den dukker opp i søk på Google/Bing eller når delt på Facebook/Google+ etc. Hvis du ser i frontpage tror jeg det skal ligge her: Fil ->Egenskaper (generell tab) -> custom/egendefinert/tilpasset -> beskrivelse og nøkkelord. Har ikke frontpage installert her så får ikke kontrollert om det er helt riktig hvor jeg peker. Også synes jeg at siden kanskje er litt mye blanding av både norsk og engelsk. Det er en forglemmelse. Takk for at du sjekket og minte meg på det. Jeg kan html kodene til metabeskrivelsen så trenger ikke bruke FP sin generator for det Men ellers tror jeg du har rett i hvor på menyen jeg finner taggene til metabeskrivelsen Jeg bruker den først og fremst for å jobbe med bilder og tekst hvor jeg ser formateringen med en gang, ikke fordi jeg ikke kan kodene men fordi jeg liker å jobbe på den måten. Vet det kan bli litt unødvendig mye koder generert i FP, men det hender jeg går inn å retter på de. Jeg kan være enig med deg at det er litt teit opplegg for blanding av norsk og engelsk på siden. Tidligere hadde jeg den norske og engelske siden hver for seg, men på en svært tungvin måte når man skulle redigere menyen. Har du noen forslag til løsning? Det jeg kunne tenkt meg var en mulighet til å bytte språk på hver enkelt side. Altså når man klikker på et flagg f.eks. så vil den siden man allerede være på dukke opp på det motsatte språket. Men vet ikke helt hvordan jeg skal få til det på en enkel måte. Kan få det til på en relativt arbeidskrevende måte (for meg, ikke brukeren) . Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Jeg kan være enig med deg at det er litt teit opplegg for blanding av norsk og engelsk på siden. Tidligere hadde jeg den norske og engelske siden hver for seg, men på en svært tungvin måte når man skulle redigere menyen. Har du noen forslag til løsning? . Det er dessverre ingen kjapp løsning på dette, det eneste jeg kan se som er det beste valget, men som vil kreve en liten jobb på siden slik den er nå, er å introdusere litt php og bruke cookies. Alle tekst lagres som variabler i et array og velges ut i fra hvilket flagg brukeren klikker på. Cookies gjør slik at språkvalget lagres i nettleseren til brukeren. Om du synes det høres interessant ut kan du sjekke ut disse 2 videoene her hvor det blir forklart og vist i praksis: Del1 Del2 Men for å gjøre det enklest mulig så er siden helt ålreit slik den er nå, jeg bare pirket Endret 2. september 2013 av Dan-Levi Lenke til kommentar
Sci Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Det er dessverre ingen kjapp løsning på dette, det eneste jeg kan se som er det beste valget, men som vil kreve en liten jobb på siden slik den er nå, er å introdusere litt php og bruke cookies. Alle tekst lagres som variabler i et array og velges ut i fra hvilket flagg brukeren klikker på. Cookies gjør slik at språkvalget lagres i nettleseren til brukeren. Om du synes det høres interessant ut kan du sjekke ut disse 2 videoene her hvor det blir forklart og vist i praksis: Del1 Del2 Men for å gjøre det enklest mulig så er siden helt ålreit slik den er nå, jeg bare pirket Lære noe nytt er alltid interessant. Skal sjekke ut videoene og prøve ut konseptet uten å publisere det som en del av nåværende siden. Kan ligge på et subdomene og kose seg mens jeg knoter rundt Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Lære noe nytt er alltid interessant. Skal sjekke ut videoene og prøve ut konseptet uten å publisere det som en del av nåværende siden. Kan ligge på et subdomene og kose seg mens jeg knoter rundt Gjør det, er veldig artig Bare spørre i vei om det er noe, jeg heter www.dan-levi.no på Skype 1 Lenke til kommentar
Sci Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Gjør det, er veldig artig Bare spørre i vei om det er noe, jeg heter www.dan-levi.no på Skype Sett på videoene, her blir det nok en del knoting, for jeg kjenner ikke til php koding fra før av. Men skal nå prøve meg Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Jeg synes bakgrunnsbilde er veldig bråkete, mens jeg i hvert fall tror at du egentlig prøver å få frem en rolig stemning med det bilde. Kanskje du heller bør vurdere et bilde av et åpent snødekt landskap som ikke "skriker" sånn? Lenke til kommentar
Sci Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Jeg synes bakgrunnsbilde er veldig bråkete, mens jeg i hvert fall tror at du egentlig prøver å få frem en rolig stemning med det bilde. Kanskje du heller bør vurdere et bilde av et åpent snødekt landskap som ikke "skriker" sånn? Takk for tilbakemelding. Tas opp til vurdering Meningen er selvsagt ikke "skriking", men heller ikke tenkt spesielt på at det skal se rolig ut. Bare at det rett og slett er hva det faktisk er, en frostdekt skog, fra desember 2007 for å være eksakt. Jeg bruker kun orginale foto tatt av meg. Får se om jeg går ut å spesifikt jakter på et godt bakgrunnsmotiv når det blir vinter igjen. Per idag har jeg ingen som passer helt uten mye redigering Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Syns siden din ser helt grei ut jeg. Man får raskt oversikt. Jeg syns du burde vurdere å gi litt mer rom mellom bokstavene - {css.letter-spacing:.04em} til eksempel. En annen ting er bildene. Bildene er flotte - kjempeflotte er de, men hvis du hadde skalert dem til å ha like dimensjoner, så hadde det sett mer ryddig ut. (http://www.snofrost.net/kull_vaer.htm). Men igjen - på denne siden http://www.snofrost.net/hund_Togo.htm, og på flere av de andre sidene med dine hunder, hvor bildene ikke skilles fra hverandre med tekst - så ser det vildig flott ut. Det er også steder hvor jeg syns teksten kommer for nærme bildet. Ved å gi en liten white-space ramme rundt bildet mot teksten, så mener jeg at det vil se finere ut. Forøvrig; På min skjerm, en 24" 1080p, så blir bakgrundsbildet noe smalt... Lenke til kommentar
Sci Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Syns siden din ser helt grei ut jeg. Man får raskt oversikt. Jeg syns du burde vurdere å gi litt mer rom mellom bokstavene - {css.letter-spacing:.04em} til eksempel. En annen ting er bildene. Bildene er flotte - kjempeflotte er de, men hvis du hadde skalert dem til å ha like dimensjoner, så hadde det sett mer ryddig ut. (http://www.snofrost.net/kull_vaer.htm). Men igjen - på denne siden http://www.snofrost.net/hund_Togo.htm, og på flere av de andre sidene med dine hunder, hvor bildene ikke skilles fra hverandre med tekst - så ser det vildig flott ut. Det er også steder hvor jeg syns teksten kommer for nærme bildet. Ved å gi en liten white-space ramme rundt bildet mot teksten, så mener jeg at det vil se finere ut. Forøvrig; På min skjerm, en 24" 1080p, så blir bakgrundsbildet noe smalt... Takk for konstruktiv tilbakemelding og bildeskryt Skal se om jeg ikke få fikset litt på bildene på kullsiden. For jeg er enig i at det ser litt rotetete ut. Skal fikse bakgrunnsbildet ved å klone det litt mer Vet du hvor mye sånn ca du mangler i pixler? og er høyden OK? skal leke litt med teksten også, så får jeg se om jeg får det bedre. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 201px på hver side (se vedlegg). Anbefaler deg å se nærmere på .svg og css media query med tanke på ikoner/symboler og bakgrundsbilder. Lenke til kommentar
Sci Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 201px på hver side (se vedlegg). Anbefaler deg å se nærmere på .svg og css media query med tanke på ikoner/symboler og bakgrundsbilder. takk! skal se nærmere på css, det ligger allerede på lista over ting jeg skal gjøre når jeg har litt bedre tid til den slags. skal kikke på .svg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå