Gå til innhold

TEST: Zalman - ZM-RS6F

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det er rart at ikke en administrator har sagt noe om saken enda. Normalt er de jo så flinke å følge opp saken. Uansett var jo dette sløsing med tastetrykk fra "forfatteren" av denne artikkelen. Det er jo ingen vits å teste et slikt produkt på et 4.1 kort.

Det neste er kanskje at de tester et 5.1 høytalersett med et Audigy 2 kort men de bruker en jack-plugg å tilkoble det med. "Vi fant desverre ikke ut hvor kablene skulle være så vi brukte en fin stereo-kabel vi hadde fra før"

:lol:

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noe med testene på Hardware.no å gjøre, men dersom de ikke har tid til å teste på et decent lydkort (les: Audigy 2, for det har jeg :p ), skal jeg gi en tilbakemelding her så snart jeg mottar et eksemplar (innen en ukes tid eller så).

Gjentar at jeg ikke har noe med testene på hardware.no å gjøre, og forholder meg 100% nøytral i saken.

Lenke til kommentar

Av en eller annen merkelich grunn tviler jeg på at det hadde blitt noe forskjell på 5.1 lydkort

kan høres litt rart ut ja men det burdte da ikke vaere alt for vanskelig å låne en kamerat sitt 5.1 lydkort i 1 dag da :-?

jeg personlig ville aldri kjøpt et headset av denne typen siden det ser (høres?) ganske tvilsomt ut med tanke på lydkvalitet og nøyaktighet i spill

:roll:

i mine øyne er dette et headset med stor gadget faktor som gjør at folk bare må ha det siden det serhøres så tøft ut

Lenke til kommentar

En ting til jeg lurer på... HVORFOR skriver alle "4.1" om lydkortet? Har dette egen subwoofer-utgang, eller..? Jeg velger å tro at det er fire-kanals, ikke fem-kanals.

(Poenget er at headsettet burde bli testa på et seks-kanals-lydkort, altså et kort med 5.1-lyd.)

Og igjen. Jeg vil se denne (og egentlig også lydkort-i-mellomklassen-testen) gjort på nytt.

Noen ganger blir det bare FOR dumt...

Lenke til kommentar
Det er jo hull i hodet og benytte et 4.1 lydkort til et 5.1/6.1 produkt. Akkurat som en bil med 4hjulstrekk og bare kjøre oppoverbakke med 2 av hjula! Og lydkortet kunne godt vert litt bedre, det har jo litt og si på produktet det også

Ja, og ikke minst et gammelt 4.1 lydkort!! Live! har mye dårligere EAX-støtte enn Audigy for spill. Og ikke finn på å bruke dette headsettet med onboard såkallt "5.1 AC97" - det er forferdelig!!!! :(

Bruker Zalman-headsettet selv med et Audigy Player kort. Skal snart få meg Audigy 2 for å se om det blir enda råere lyd. I Battlefield blir lyden nydelig posisjonert om en har på 5.1 i kontrollpanel og hardware akslerasjon på i selve spillet. Ekkoet de prater om har jeg ikke merket noe til.

Headsettet er faktisk et 5.0 produkt etter det jeg har fått testet, dvs at sub-kanalen ikke brukes, men all bass spilles i front (hei, hvem merker forskjell?!). En annen ting er at rear og center har en del lavere volum en front, og det skulle jeg gjerne kanskje fått skrudd opp litt. Men, jeg kan anbefale headsettet med Audigy kort, helt klart :woot:

-Jokke

Lenke til kommentar
Ja, og ikke minst et gammelt 4.1 lydkort!! Live! har mye dårligere EAX-støtte enn Audigy for spill. Og ikke finn på å bruke dette headsettet med onboard såkallt "5.1 AC97" - det er forferdelig!!!! :(

Jeg synes ikke Creative sine lydkort er så bra lenger, til det har jeg hatt altfor mange problemer med dårlige drivere (DMA-problemer) og skurring i lyden.

Ikke alle "onboard"-løsninger er dårlige. Nvidias APU (Audio Processing Unit) som finnes på de fleste nForce-hovedkort gir en meget bra lydopplevelse.

De bedre nForce-hovedkortene har også SoundStorm med innebygget Dolby Digital 5.1 dekoder og S/PDIF-støtte, som gir en kjempebra surround-lyd for film og spill :yes:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Creative sine lydkort er så bra lenger, til det har jeg hatt altfor mange problemer med dårlige drivere (DMA-problemer) og skurring i lyden.

Ikke enig. Jeg har onboard lyd på mitt HK, type Realtek ALC 650som er ganske vanlig på mange hovekort (også på flere av de billige Nforce2 hovedkortene) og i Shuttle XPC. Brukte det en liten stund, og lyden i f.eks. Battlefield 1942 er helt feil posisjonert, volum går opp og ned som en jo-jo, lyder bare forsvinner mens andre dukker opp fra intet. :grumpy:

Så jeg satte inn mitt gamle Audigy, og lyden ble en helt annen! Nå gikk det plutselig an å høre hvor fly og tanks kom fra :woot: + at det ikke kommet "rare" lyder når harddisken leser et eller annet i windows :)

Det som er dritt er jo at en ikke kan få SoundStorm chippen på eget lydkort, men en må kjøpe et AMD-basert hovedkort :(

Lenke til kommentar
Ikke enig. Jeg har onboard lyd på mitt HK, type Realtek ALC650 som er ganske vanlig på mange hovekort (også på flere av de billige Nforce2 hovedkortene) og i Shuttle XPC.

Dette er dessverre en ganske vanlig missforståelse når det gjelder lyden på nForce2. Lyden på nForce2-hovedkort kommer fra APU'en og ikke fra Realtek ALC650-brikken. Realtek-brikken på nForce2-hovedkort fungerer bare som en DAC (Digital-Analog Converter), og er ikke i bruk i det hele tatt dersom man får surround-lyd via S/PDIF. Nvidias APU finnes forøvrig også i Xbox.

Det som er dritt er jo at en ikke kan få SoundStorm chippen på eget lydkort, men en må kjøpe et AMD-basert hovedkort :(

Grunnen til dette er at det ikke er penger i å lage lydkort eller kvalitetsbrikkesett for Intel-prosessorer. Utviklingen går mot integrering av bedre lyd i brikkesettene, og her er Nvidia verdensledende med nForce APU & SoundStorm. Nvidia har sagt at de ikke ser noe økonomisk potensiale i å lage brikkesett for Intel og lager i stedet brikkesett for AMD som i motsetning til Intel ikke er vanskelige med lisenser og samarbeider godt med Nvidia. Så du får legge skylden på Intel ettersom de er så grådige og vanskelige å samarbeide med :evil:

Så hvis man vil ha kvalitetslyd så må man altså skaffe seg en PC basert på nForce. For det er vel ingen som tvinger deg til å kjøpe Intel-baserte hovedkort heller? :wink:

Lenke til kommentar
...og alle barna bruker Creative. :grumpy:

audigy2 er jo tross alt et veldig godt hjemme-5.1-lydkort. om du har

forslag til bedre, så er det bare å poste. eventuelt kan du jo se på

guidene/testene som er blitt gjort her på HW:)

Vel, selv har jeg TerraTec Aureon 7.1 Space, og det har brilliant god lyd. (Jeg har en 7.1-forsterker, ja.) Jeg var forresten meget misfornøyd med den "lydkort i mellomklassen"-testen til HW.no. Hadde de brukt ordentlig HiFi, hadde de nok hørt forskjellen på TerraTec og Creative bedre...

Livet med Creative var sus og støy.

Lenke til kommentar

audigy2 er jo tross alt et veldig godt hjemme-5.1-lydkort. om du har

forslag til bedre, så er det bare å poste. eventuelt kan du jo se på  

guidene/testene som er blitt gjort her på HW:)

Det er faktisk et 6.1 kort bare for å være pirkete :p Les testene du refererer til du :lol:

-J

Lenke til kommentar
Vel, selv har jeg TerraTec Aureon 7.1 Space, og det har brilliant god lyd. (Jeg har en 7.1-forsterker, ja.) Jeg var forresten meget misfornøyd med den "lydkort i mellomklassen"-testen til HW.no. Hadde de brukt ordentlig HiFi, hadde de nok hørt forskjellen på TerraTec og Creative bedre...  

Livet med Creative var sus og støy.

Du liker å skryte av 7.1 forsterkern din ja!! :lol: Hvilken har du om jeg tør spørre?? Men for min del synes det blir litt tungvindt å stæsje 7 Hi-Fi høyttalere + sub rundt PC-pulten min; tar så mye plass :p For til spilling, skal høyttalerne være riktig posisjonert rundt deg og skjermen du sitter foran, hvis ikke hører du jo ting i feil posisjoner osv.

Støtter TerraTec kortet ditt EAX2 og annen "3D lyd" som brukes i spill??? (Spørsmålet er om du kan krysse av for "hardware accleration" i Battlefield 1942)

-J

Lenke til kommentar
Noen som har metallica billetter å selge

du skulle vært medlem i metclub=)

fikk kjøpt billetter en uke etter at de var "utsolgt" jeg... metclub hadde reservert massevis av billetter til medlemmer...

pluss at man får balkong plass :woot:

GLER MEG SOM EN UNGE!!!!!! :yes:

beklager at dette ble litt off topic....

forresten noen som har testet det headsettet på lydkortet som er integrert på Asus A7N8X Delux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...