Howard Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 TEST: Zalman - ZM-RS6F Zalman er kanskje ikke spesielt kjent for å lage hodetelefoner. De aller fleste av oss forbinder Zalman med ymse vifter, kjøleribber og annet kjøleutstyr. Nå har de midlertid trommet sammen noe de har kalt "Real Surround Sound Headphones Theatre 6". Les testen her. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hallo? er det rart det ble slørete og dritt med et 4 kanals lydkort? Prøv surrounden igjen på et Audigy 2, og så kan vi se... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Enig der... "Hei, vi tester 5.1 hodetelefoner, men vi gjør det med et 4-kanals lydkort" høres litt molboaktig ut... Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 må nesten si meg enig der. Dere må teste med audigy2 e.l Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Dere kunne godt ha brukt topic litt bedre. For det utrente øye, kan dette se ut som nok en tråd/omtale om en vifteløs kjøleribbe. Ordene "surround headset" i topic hadde nok hjulpet litt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Virka litt kult igrunn.. Uansett, hw.no kan godt teste et headset inniblant, er en del "hvilket headset skal jeg kjøpe til ca 500kr" tråder i "Lyd, lydkort og musikk" (elns) forumet. Berre et forslag.. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 På testen av "lydkort i mellomklassen" greide dere å bruke et middelmådig PC-høyttaler-sett, og nå greier dere å bruke SB Live! Value!! Hva er galt med dere?! En slik tåpelig feil til, og jeg kan finne på å boikotte HW.no, etter over tre år, av RENT prinsipp. (Overreagerer jeg? Eller er det LOV å syns at man kan bruke et rimelig nytt lydkort, i det minste Audigy, når vi tross alt lever i 2003!) Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hallo? er det rart det ble slørete og dritt med et 4 kanals lydkort? Prøv surrounden igjen på et Audigy 2, og så kan vi se... Enig, det var en dårlig test det der. Må jo minst ha surround lyd, som det er på Nforce2 (MCP2-T) hovedkort o.l. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 "litt" sånn jalla å teste det med 4.1 lydkort da. blir ikke akuratt helt store opplevelsen da. Syns dere skal rote frem ett 5.1 lydkort å teste det fult ut. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er godt mulig at "den spisse diskanten" forsvinner når hodetelefonene er spilt inn. Mine Grados var rett og slett en lidelse å bruke de første 10++ timene. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er godt mulig at "den spisse diskanten" forsvinner når hodetelefonene er spilt inn. Mine Grados var rett og slett en lidelse å bruke de første 10++ timene.Virkelig? Merklitt, synes ikke de var det da jeg testa noen som var helt nye (kamerat som kjøpte de...) Ser jo tydelig hva slags hodetelefoner du har, på avataren Lenke til kommentar
capy Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 du skriver i testen at Grado SR60 er ubehagelige å ha på etter en liten stund. er du sikker på at du ikke mener SR80? SR80 sine puter er åpne og er laget av hardere skum. de er åpne for at lyden skal slippe å gå gjennom skummet i putene. disse putene sier hi-fi klubben at en del kunder syntes har vært vonde å ha på. da jeg kjøpte mine Grado SR80 så kjøpte jeg også noen puter som er laget for SR60. nå har jeg super lyd og jeg glemmer faktisk helt at jeg har hodetelefoner på etter bare få sekunder. for den som vil ha super lyd og syntes stereo holder i hodetelefoner, så anbefaler jeg denne løsningen! uansett, lyd er individuelt. skal du invistere i noen hodetelefoner som koster litt, så for all del test dem! Lenke til kommentar
capy Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er godt mulig at "den spisse diskanten" forsvinner når hodetelefonene er spilt inn. Mine Grados var rett og slett en lidelse å bruke de første 10++ timene. høytalere må jo spilles inn da, om de står på gulvet eller er i hodetelefonene. trikset er å plugge hodetelefonene i cd-spilleren og sette en cd på repeat. så reiser du på landet og blir der fra fredag til søndag. når du kommer hjem, skal de være innspillt. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er godt mulig at "den spisse diskanten" forsvinner når hodetelefonene er spilt inn. Mine Grados var rett og slett en lidelse å bruke de første 10++ timene. høytalere må jo spilles inn da, om de står på gulvet eller er i hodetelefonene. trikset er å plugge hodetelefonene i cd-spilleren og sette en cd på repeat. så reiser du på landet og blir der fra fredag til søndag. når du kommer hjem, skal de være innspillt. Jeg glemte å skru av minidisken med koss porta pro klokkene mine en kveld, de spilte sikkert i 20t eller noe sånt. Da var de sprengt og lyden var ikke høy en gang. Kanskje lurt å sette dem intill noe slik at elementene har litt motstand.(bare spekulerer). Før dere begynner å mase om at det ikke går å teste med 4 kanals lydkort så tenk litt på hvor mange audio in menneskehodet har. Så kjønner dere kanskje hvorfor et godt mikset signal vil være mye bedre på et stereo headset enn på et surround signal som følger hodet(sitter fast slik at du ikke får et annet lydbilde når snur hodet, som ved frittstående høyttalere). Ps. Beyerdynamic dt 250 ruler Lenke til kommentar
bambam Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Skuffende resultat, men spennende produkt her :-? Lenke til kommentar
capy Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er godt mulig at "den spisse diskanten" forsvinner når hodetelefonene er spilt inn. Mine Grados var rett og slett en lidelse å bruke de første 10++ timene. høytalere må jo spilles inn da, om de står på gulvet eller er i hodetelefonene. trikset er å plugge hodetelefonene i cd-spilleren og sette en cd på repeat. så reiser du på landet og blir der fra fredag til søndag. når du kommer hjem, skal de være innspillt. Jeg glemte å skru av minidisken med koss porta pro klokkene mine en kveld, de spilte sikkert i 20t eller noe sånt. Da var de sprengt og lyden var ikke høy en gang. Kanskje lurt å sette dem intill noe slik at elementene har litt motstand.(bare spekulerer). porta pro får ikke mye motstand av at de står på noen ører. kanskje de bare var defekt? uansett er det jo livstidsgaranti på de, så du fikk vel nye. uansett, ved innspilling skal ikke hodetelefonene måtte slite med høyt volum. sakser like godt fra vår alles hi-fi klubb:) 9. Innspilling av anlegget Vær oppmerksom på at anlegget - både høyttalere og elektronikk - forandrer klang i løpet av den første perioden det er i bruk. Høyttalere bør de spilles inn i ca. 50-100 timer før de låter som de skal. I denne perioden bør man være litt forsiktig med å spille for høyt. Elektronikk har også en innspillings-periode, men her trengs det ikke ta hensyn til lydstyrke. Elektronikk kan forandre klang og lyd i flere uker etter det ble tatt i bruk. flere "stereotips" finnes her sorry at jeg kjørte tråden på villspor, men dere lager vel en ny når dere har testet hodetelefonene med audigy2. ingen vits å teste hodetelefoner når lydkvaliteten og mulighetene (4.0 VS. 5.1) er begrenset allerede ved lydkortet. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Eatshorts: Sony har en serie surround headphones med den funksjonen at hodets posisjon blir lest av og lyden justeres etter hvordan du beveger hodet, hvis du forsto noe av det hehe:) koster en del da, rundt 4000,- Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er jo hull i hodet og benytte et 4.1 lydkort til et 5.1/6.1 produkt. Akkurat som en bil med 4hjulstrekk og bare kjøre oppoverbakke med 2 av hjula! Og lydkortet kunne godt vert litt bedre, det har jo litt og si på produktet det også Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Angående testen..enig med dere andre, skikkelig molbotest...teste et 5.1 headsett med elendig gammelt 4.1 lydkort, man bør alltid teste et produkt under best mulige forhold.(så vet man iallefall at det produktet som har mangler og ikke resten av systemet).På itpro (www.itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=244) fikk dette headsettet nettopp bra testresultat. Har hatt dette headsettet en god stund nå..fikk vel av de første som kom til norge, og min konklusjon er: På mitt innebygde soundstormkort på asus hkkortet mitt, bare sånn middels på surround opplevelsen, men var aldri noe ekko. Og lyd kval. meget godkjent(litt litedypbass) er iallefall ikke spesiellt verre en andre reine stereo headsett til 500 spenn. Mens det på mitt audigykort på tv maskinen i stua og på film med ac3 lyd imonerte stort. Masse rom følelse og man hørte tydelig hvor lyden kom ifra. Samme på spill. Må bare si at headsett i likhet med høytalere trenger ordentlig lydkilde for å komme til hevd. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 ingen administrator som har tenkt å si noe? er veldig interessert i ditta headsettet så om noen kunne teste det med ett skikkelig lydkort så hadde det vært fint... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå