Even_Gultvedt Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg har tenkt å bygge en pc til omtrent 5000-8000 kr. Jeg skal bruke den til programmering og spill (ikke tunge spill). Noen som har noen forslag til deler jeg kan kjøpe, eller en hel pc som passer? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Alltid greit å vite litt mer om hvilke spill du har planer om å spille. Siden tunge spill er litt relativt på hva du sammenligner de med. Ellers slår ikke programmering meg som noe som krever så mye. 1 Lenke til kommentar
Even_Gultvedt Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Jeg spiller spill som minecraft, så trenger nok ikke et megaskjermkort. Og nei, det trenger ikke så mye, men er greit med en del RAM Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Til Minecraft holder det vel med en bærbar? Lenke til kommentar
Even_Gultvedt Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Ja, men jeg vil helst ha en stasjonær, mer for pengene. Lenke til kommentar
Teflonen Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Enig med at du bør ha en stasjonær! Da får du også større skjerm som gir det bedre oversikt når du koder, og bedre tastuatur. Jeg liker også å ha to skjermer, slik at man hele tiden kan ha koden på den ene skjermen, og alt mulig annet på den andre, som guider, oppgaver, forum eller andre hjelpemidler Veit ikke om det greier seg med AMD FM2 A-Series A10-6800K (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783154)? Har ikke hatt gleder av å testa dissa APU'ne på noen spill selv, men ser ut til å fuingere bra i minecraft: http://www.youtube.com/watch?v=GtuCKn2inwE&noredirect=1 Andre spill, selv litt tyngre ser også ut til å fungere greit, om man er villig til å senke kravene for grafikken litt;) Her kommer man i hvertfall veldig billig unna, noe som aldri dumt, så kan du heller legge penger i en god PSU, skjerm(er) og SSD:) Lenke til kommentar
Even_Gultvedt Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Takk, ja, to skjermer er en av hovedgrunnene til at jeg vil ha en stasjonær. Men hva med andre deler, noen forslag til hva som er bra? Lenke til kommentar
Teflonen Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Dette antar jeg er en grei pakke: http://www.prisjakt.no/list.php?l=63631&view=l Med et kabinett, to skjermer, mus, tastatur, cd-rom(?) og OS(?) + frakt så vil jeg tru du er oppe i 7000-8000 kr. Da har du holdt deg innenfor budsjettet også spørs jo selfølgelig hvor dyre skjermer og greier du kjøper men Lenke til kommentar
Even_Gultvedt Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Tusen takk! Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Radeon 7790 er et interessant skjermkort for ikke-hardcore gamere, det bruker markant mindre strøm enn raskere skjermkort og gir mye ytelse per krone. Og: 21:9-skjerm kan være noe å tenke på også. Endret 2. september 2013 av arehb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå