Tommyeen Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Driver å bygge pc, har satt inn vifte styring, på denne styringen er det temp sensorer. Men jeg vil ikke bruke det, hva Gjør jeg? Det går ikke å fjerne dem fra kontrollen. Et annet spm er at viftene mine har 3 pin men vifte kontrollen har 3 pinskontakt med bare 2 pinner?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hva slags viftekontroller er det? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Temperatursensorene er ikke vanskelig å fjerne. Det er 2 pins kontakter som er festet med en klyse lim. Jeg brukte en tapetkniv til å løsne på limen, det gikk helt fint. Du kobler viftene til forlengerne som er 2pin i den enden som skal i kontrolleren. Regner med det er Sentry du har kikket på ? Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 forlengeren ? hmm, men altså på hver sånn fan1, fan2 , fan3 osv kontakter er det 2 kontakter, en 4pins med bare 2 pinner og en 3 pins med bare 2 pinner kontakt på samme ledning ? og ja sensorene er fester med kontakter med lim. men har jo bare 4 vifter i kabinettet så kan hende d holder med bruk av vifte kontaktene på hovedkortet ? hmm.. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Om jeg kobler viftene mine rett på hovedkorte. Da vil dem vel gå på full styrke hele tida? Om jeg kobler dem på viftestyring kan jeg justere styrken selv? Men som sagt er det noe annet jeg må tenke på når det gjeld vifte styring? Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 har ett lite problem, hovedkortet mitt har 4 pins kontakter for viftene, men selve viftene har 3 pins kontakt ????? ( Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Kontaktene passer allikevel. Hvis du ser litt nærme så ser du at 3pins kontakten passer på den ene siden av 4pins kontakten. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 i see.. ah takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå