CasterAnd Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hei. Jeg har hatt et mer frustrerende problem de siste åra: Jeg fryser konstant hjemme. Det er 22 grader inne, og beina er iskalde. Jeg har gitt opp å prøve å varme de. Samme hvor enn jeg er i huset: Jeg fryser. Selv om jeg ligger i en sofa; fortsatt kalde bein. Til sammenligning: Hos en venn er det ikke slik. Ca. 22 grader der også, men jeg er god og varm - mens hjemme må jeg opp i 24-25 grader før jeg begynner å få varmen i meg (og andre i huset begynner å klage). Kan det ha noe med luftfuktighet å gjøre? Jeg føler det også av og til slik på hytta, hvor det er rundt 21-23 grader også (men der er dog ikke gulvet like varmt). Om det så er luftfuktigheten, hva kan jeg gjøre? Er det mulighet for å øke/senke luftfuktigheten i huset slik at man føler seg generelt varmere? Man mister en del motivasjon til å gjøre noe når man er så kald at man ligger med dyne rundt seg og ovner og varmepumpe på. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet :/ Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hvis du fryser såpass at du må ha dyne på deg er du syk eller så viser termometeret feil. Tror ikke luftfuktighet kan forklare dette. Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hvordan er kosteholdet ditt og trener du aktivt? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hos meg er det nærmest alltid gulvkalt. Selv om det er midt på sommeren og det er 30 grader i rommet fryser jeg gjerne på beina her om jeg har dem rett på gulvet. Selv om jeg har på (vanlige) sokker. Jeg løste problemet med å skaffe meg tøfler. Og denne tråden minner meg på at jeg kasta de gamle i sommer og trenger nye. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Hvis du fryser såpass at du må ha dyne på deg er du syk eller så viser termometeret feil. Tror ikke luftfuktighet kan forklare dette. Fire-fem termometere viser det samme, så tviler. Hvordan er kosteholdet ditt og trener du aktivt? Spiser meg mett hver dag, og trener en gang eller to i uka, dog spiser jeg svært lite om morgenen (En knapp brødskive, føler meg ikke mer sulten men prøver å få i meg iallefall en og en halv, om ikke mer om jeg skal f.eks sykle en plass). Hos meg er det nærmest alltid gulvkalt. Selv om det er midt på sommeren og det er 30 grader i rommet fryser jeg gjerne på beina her om jeg har dem rett på gulvet. Selv om jeg har på (vanlige) sokker. Jeg løste problemet med å skaffe meg tøfler. Og denne tråden minner meg på at jeg kasta de gamle i sommer og trenger nye. Men jeg føler meg jo kald på beina selv når de ikke er på gulvet? Og etterhvert blir jeg varm på hele kroppen? En annen ting er at når jeg når 23-24 grader, er jeg god og varm men bein er fortsatt iskalde. Senest idag satt jeg etterhvert å skalv av kulde selv om ovnen var på og det var vel 22 grader her. En kopp kakao gav meg varmen igjen, det er stort sett det som har vært min "medisin" når jeg er kald, likevel er det ingenting som får beina mine varme igjen :/ Endret 2. september 2013 av CasterAnd Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Varm luft stiger. Så selv om det er 22 grader på høyde med termostaten, så er det ikke nødvendigvis 22 grader på gulvet. Kompisen din har muligens jevnere varme i huset eller et annet gulvmateriale. Det føles for eksempel kaldere å stå på kjøkkenfliser enn på et gulvteppe, selv om temperaturen er den samme. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Blir ofte ekstra kaldt når du får frost i deg, prøv en varm dusj for å varme deg opp. Ellers mister man mye varme gjennom føttene, så du kan prøve "tjukke-labber" (altså ullsokker). Når du først mister varme i kroppen kan man fryse i timesvis hvis man ikke varmer den skikkelig opp igjen. Jeg kan godt fryse i samme temperatur, og fryser lett ellers. Er faktisk 22 grader her og det føles litt kjøling. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Varm luft stiger. Så selv om det er 22 grader på høyde med termostaten, så er det ikke nødvendigvis 22 grader på gulvet. Kompisen din har muligens jevnere varme i huset eller et annet gulvmateriale. Det føles for eksempel kaldere å stå på kjøkkenfliser enn på et gulvteppe, selv om temperaturen er den samme. Satt å tenkte på nettopp det her om dagen. Temperaturen her er sjeldent jevn som jeg har erfart og det er utrolig irriterende. Hvordan kan jeg få jevnere temperatur? Kan det ha noe med at de har parkett mens vi har fliser/tregulv? Blir ofte ekstra kaldt når du får frost i deg, prøv en varm dusj for å varme deg opp. Ellers mister man mye varme gjennom føttene, så du kan prøve "tjukke-labber" (altså ullsokker). Når du først mister varme i kroppen kan man fryse i timesvis hvis man ikke varmer den skikkelig opp igjen. Jeg kan godt fryse i samme temperatur, og fryser lett ellers. Er faktisk 22 grader her og det føles litt kjøling. Tviler på at der er frost da jeg er god og varm hos min kamerat i flere dager, selv om jeg har vært barbeint ute. Endret 2. september 2013 av CasterAnd Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Det kan være flere grunner: Varmekabler i gulv. Varme fra etasjen under som varmer opp dere gulv (noe som virker å ikke skje fra etasjen under meg, men som skjedde i en annen leilighet jeg har bodd i). Varmepumpe som står ved gulvet og blåser inn varm luft lavt i rommet. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Sånn har jeg det også. Er du sluttet å røke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå