mustang74 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hvordan kan man løse følgende problem: Laptop er kjøpt hos forhandler, men får beskjed at windows ikke er ekte. Alt ellers fungerer men denne popper opp titt og stadig, og er seff BS! Mvh Tomas Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Ta den med tilbake til forhandleren og be dem se på problemet. Har du sjekket med lisensnøkkelen som er på klistrelappen under maskinen? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Finn windows lisensen som er brukt på PCen og aktiver windows igjen. Om ikke det funker sender du den tilbake til der du kjøpte den og be dem om å fikse det. Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 får ikke sjekket noe før imårra, er snakk om en venns pc. Tenkte bare være litt føre var. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Det skal stå en lapp under laptop'en, hvis du klarer å registrere den riktig slipper du være uten pc i 14dager Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Det skal stå en lapp under laptop'en, hvis du klarer å registrere den riktig slipper du være uten pc i 14dager Jaja vi får se hva jeg finner :-p Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Den lappen er ikke under på alle nye PCer, så om den ikke er der finner du den i BIOS. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Har samme problem med en Asus Zenbook til fruen, hopper opp den dritten og påstår at Windows 7 ikke er ekte vare, noe det er. Begynte for en god stund siden, men har ikke gjort noe med det enda. Det finnes program (husker ikke hva de heter) som greier å hente ut hvilken aktiveringsnøkkel som er lagt inn. Men Google er vår venn heter det, så .... Jeg brukte et program og den nøkkelen det fant, stemte IKKE med lappen som var påklistret laderen til Zenbook. Blir vel å bruke recovery og legge inn på nytt, og prøve nøkkelen som er påklistret. Men tar backup just in case. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 På mange av de nyere maskinene sitter faktisk lisensnøkkellappen under batteriet. Dette fordi det ikke skal slites vekk så enkelt. Sjekka der? Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 På mange av de nyere maskinene sitter faktisk lisensnøkkellappen under batteriet. Dette fordi det ikke skal slites vekk så enkelt. Sjekka der? får sjekket senere idag, takk for tipset skal sjekke der også. Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Hmm har sjekket under PC'n og på batteriet,og det står et nr der men ikke langt nok til at det er et Serial Number. Har googlet feilkoden som er følgende; 0xc004f059 Har prøvd gjøre som de sier i linken her: http://social.microsoft.com/Forums/en-US/856d90f2-300c-4f4e-94f3-8ab7cea0501e/0xc004f059-windows-says-original-license-validation-has-failed-though-it-has-original-os-version Hjelper dog ikke fordi jeg ikke har en ekte Seriell nummer. Vedkommende som eier PC'n kjøpte den i en butikk for 3 år siden, men denne finnes ikke lenger. Papirene har også blitt borte.... Npen råd? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Er det oppdatert bios på maskinen. Hvis tilfelle kan slic data være annerledes og xrm certificate ikke lenger stemme. Dette er slik oem windows aktiveres føre windows 8 på ferdig pcer. Men du må komme opp med mere informasjon om du skal få noe annet enn "synsing" her i forumet. Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Nei får også feilkode om at BIOS ikke er oppdatert. Har aldri gjort dette, hvordan gjør man det? Hmm lasta ned et program på http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/ og denne fant serial nummeret, men når jeg prøver å aktivere med dette, så får jeg en annen feilkode som påstår at BIOS ikke ekte.... Men hva informasjon er du ute etter, Syar2003? Endret 6. september 2013 av mustang74 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Merke og modell nummer på laptop. Er windows aktivert , eller er det en wga notifisering man får. Er windows installert av produsent , og er det recovery partisjon intakt på maskinen. Eller er windows installert selv av brukeren. Er klokke og dato i bios satt riktig ( man feiler wga ofte med failaktig dato , wga=windows geniune advantage) Er noen ting som kan være greitt å få oppklart. Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Merke:HP Modellnr: G61-418EO Bruker mener på at det var ferdiginstallert(noe jeg antar som svært sannsynlig) Klokke og dato er riktig i BIOS. Vil tru Windows har vært aktivert før ja...står ikke no om at det er en WGA melding Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Bare en liten digresjon, er klokke/dato riktig på maskinen? Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Bare en liten digresjon, er klokke/dato riktig på maskinen? Errrrrr, ja sa jeg ikke at det var riktig da? Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Jo, bare jeg som ikke så det Men er Windows datoen også riktig? BIOS og Windows dato kan være forskjellige. Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Windows datoen er også rett ja Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Heisann. Ring heller til Microsoft-Norge på mandag, forklar problemet ditt. Du må sikkert oppgi koden som fulgte med PC/OS, så aktiverer de OSet for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå