Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som holder eller har holdt på med matematikk 1?
med en engelsk bok i matte?
Kan noen komme med tips på hvordan man best kan studere når man ikke er sterk i engelsk?
Jeg plages en del med motivasjonen når det er vanskelig og forstå oppgavene nå i begynnelses perioden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Hvor studerer du?

Jeg skjønner at det kan være en stor overgang. Selv er jeg heldigvis svært vant med engelsk litteratur, men jeg merker allikevel at matematikk på engelsk kan være utfordrende. Det er nok uansett noe man må bli vant til.

Eventuelt kan du jo kjøpe Mathema eller Kalkulus (den blå for høyskoler) av Lindstrøm som støttelitteratur.

Lenke til kommentar

Hvor studerer du?

Jeg skjønner at det kan være en stor overgang. Selv er jeg heldigvis svært vant med engelsk litteratur, men jeg merker allikevel at matematikk på engelsk kan være utfordrende. Det er nok uansett noe man må bli vant til.

Eventuelt kan du jo kjøpe Mathema eller Kalkulus (den blå for høyskoler) av Lindstrøm som støttelitteratur.

Takk for tips. De skal jeg se på.

HIN "høyskolen i Narvik". Er blanda følelser for at det er engelsk. Er egentlig bra da jeg får oppfriska englsken å må bruke den. men samtidig så er matten vanskelig fra før å engelsk gjør det ikke bedre.

Har du matematikk 1 nå? Hvor går du?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Takk for tips. De skal jeg se på.

HIN "høyskolen i Narvik". Er blanda følelser for at det er engelsk. Er egentlig bra da jeg får oppfriska englsken å må bruke den. men samtidig så er matten vanskelig fra før å engelsk gjør det ikke bedre.

Har du matematikk 1 nå? Hvor går du?

Jeg har ikke matematikk 1 nå, nei, men jeg kjenner til pensum, så det var derfor jeg visste om de bøkene.

På høyere utdanning er det rimelig vanlig med engelsk litteratur, også i arbeidslivet, så det er nok best å venne seg til det først som sist. Men det er selvsagt mulig å kjøpe støttelitteratur som de bøkene jeg anbefalte. :)

Lenke til kommentar

Før de innførte engelske bøker ved UIS så brukte vi " Lorentzen - Kalkulus". Den er på norsk.

Edit; Ser at den allerede var foreslått (Lindstrøm). Men tror det kan være et godt alternativ til deg!

Endret av Salt_Skin
Lenke til kommentar

Ja, har begynt med en grundig innføring i de forskjellige utrykkene som går igjenn.
Bruker google translate og tritrans. Fant ut at jeg må bare innse harde fakta om å virkelig ta i bruk engelsken å heller jobbe dobbelt så mye med matten for å få inn utrykkene.

Men er greit å ha en bok til om man sitter helt fast og kan hjelpe på vei. Er ikke velsignet med en lærer hver dag når jeg velger å ta det over nette :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...