Eddothddd Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Hey! har bestilt en lenovo ideapad y510p http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LEY510P375349/lenovo-ideapad-y510p-15-6-barbar-pc-59375349 fra elkjøp og det er noe merkelig med specsa. Først og fremst så står det at det er 2 modeller med 2 grafikk kort(hos lenovo), den ene har 8gb og ingen ssd mens den andre har 16gb og ssd men på elkjøp så står det 8gb og ssd. itilegg til det så står det på grafikk korte hos elkjøp at det er 2x1gb nvidia geforce gt 750m, men etter det jeg har lest så har begge lenovo modellene 2x2gb kort så hva er riktig? Og hvorfor er specsa feil hos elkjøp? EDIT: og har denne pcen lysende tastatur? for det har USA modellene. Endret 1. september 2013 av Etheera Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Ikke stol blindt på noen av dem, det finnes langt flere modeller enn de som vises hos lenovo. Det er en modell som ikke er på lager hos noen enda, så jeg hadde ventet til den kom på lager og sett om specs ble oppdatert. Alle Y500/510 har bakbelyst tastatur så vidt jeg vet. Alle har også 2Gb GDDR5 minne på skjermkortet så vidt jeg vet, for SLI modellen blir det da 2 x 2Gb. Y510P skal også komme med GT755M grafikkort for alle konfigurasjoner utover høsten, det er samme kort, bare klokket enda litt høyere enn GT750M Lenke til kommentar
Eddothddd Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 takker, ja jeg har lest om 755 korta og jeg kan bare overclocke 750 kortene har også funnet ut at en overclocket sli 750 gir omtrent samme som 770gtx så dette er kjempe bra! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 takker, ja jeg har lest om 755 korta og jeg kan bare overclocke 750 kortene har også funnet ut at en overclocket sli 750 gir omtrent samme som 770gtx så dette er kjempe bra! Du er klar over at det er en rimelig stor forskjell på GTX 770 og GTX 770M? GTX 770M ligger mellom GTX 650 Ti og GTX 650 Ti Boost i ytelse, og er omtrent halvparten så kraftig som GTX 770. Regner også med at du er klar over alle problemene det er med SLI? Microstutter og driverstøtte er på ingen måte perfekt enda. Når SLI ikke fungerer mister du praktisk talt 50% av ytelsen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 takker, ja jeg har lest om 755 korta og jeg kan bare overclocke 750 kortene har også funnet ut at en overclocket sli 750 gir omtrent samme som 770gtx så dette er kjempe bra! Du er klar over at det er en rimelig stor forskjell på GTX 770 og GTX 770M? GTX 770M ligger mellom GTX 650 Ti og GTX 650 Ti Boost i ytelse, og er omtrent halvparten så kraftig som GTX 770. Lenke til kommentar
Eddothddd Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Du er klar over at det er en rimelig stor forskjell på GTX 770 og GTX 770M? GTX 770M ligger mellom GTX 650 Ti og GTX 650 Ti Boost i ytelse, og er omtrent halvparten så kraftig som GTX 770. ja, seffølgelig bare en liten skrivefeil av meg! mente gtx 770m. når det gjeleder SLI så støtter de fleste nye spill det relativt bra og på notebookcheck.com så h ar 750m sli høyere frames på alt en gtx 765m og høyer enn noen på gtx 770m. kommer snart drivere fra nvidia for å fikse microsturrering også så det går nok greit. valget var 750m SLI til 9900 og gtx 765m til 13000 så valget var ganske enkelt med tanke på at sli har bedre ytelse i de fleste spill Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 ja, seffølgelig bare en liten skrivefeil av meg! mente gtx 770m. når det gjeleder SLI så støtter de fleste nye spill det relativt bra og på notebookcheck.com så h ar 750m sli høyere frames på alt en gtx 765m og høyer enn noen på gtx 770m. kommer snart drivere fra nvidia for å fikse microsturrering også så det går nok greit. valget var 750m SLI til 9900 og gtx 765m til 13000 så valget var ganske enkelt med tanke på at sli har bedre ytelse i de fleste spill Du har gjort valget, jeg vil bare passe på at du vet hva du går inn til. Nvidia har jobbet med å fikse microstutter i 7 år, det har enda ikke blitt fikset, og det kan heller aldri bli fullstendig fikset pga måten SLI fungerer på. Driverstøtten er veldig av/på, hvis det er et TWIMTBP-spill vil SLI være på plass ved lansering, hvis det er et Gaming Evolved!-spill vil ikke SLI være på plass ved lansering, hvis det er ingen av delene er det tilfeldig. Høyere framerate betyr heller ikke bedre spillbarhet, spesielt når man sammenligner enkeltkort med SLI/CFX. Lenke til kommentar
Eddothddd Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Du har gjort valget, jeg vil bare passe på at du vet hva du går inn til. Nvidia har jobbet med å fikse microstutter i 7 år, det har enda ikke blitt fikset, og det kan heller aldri bli fullstendig fikset pga måten SLI fungerer på. Driverstøtten er veldig av/på, hvis det er et TWIMTBP-spill vil SLI være på plass ved lansering, hvis det er et Gaming Evolved!-spill vil ikke SLI være på plass ved lansering, hvis det er ingen av delene er det tilfeldig. Høyere framerate betyr heller ikke bedre spillbarhet, spesielt når man sammenligner enkeltkort med SLI/CFX. Takk for infoen din! det problemer med sli men jeg kunne liksom ikke velge noe annet heller :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå