Pey'J Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Du kan FØRST overføre ISO til minnepenn, for så og slette ei.cfg-fila fra minnepennen Når det gjelder å boote maskina fra minnepennen, så har de fleste maskiner en tast (eller to) for å vise boot meny. Alternativet er å endre boot-rekkefølgen i BIOS. Endret 6. september 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Enten kjøpe UltraISO eller gjøre som nevnt over, overføre .iso filen til en minnepenn og så bare slette ei.cfg filen fra sources mappen der. Det funker jo ikke om du legger den på en DVD. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Jeg mener å huske at du kan bruke Magic ISO Maker http://www.magiciso.com/index.htm Dessverre samme grense der også Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Da skal jeg være klar Har lagt over isoen til USB, slettet ei.cfg fila. Når jeg da booter opp fra USB, så får jeg vel da spørsmål om W7 pro og home slik jeg forstod det. Vil jeg også få opp spørsmål om å kjøre reparering av windows? Slik at jeg ikke ender opp med at alt er borte. Og joda, kan ta back-up, men det er ikke noen krise om alt forsvinner(Har back-up av bilder mm) men kjedelig å starte opp på nytt igjen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Det å reparere Windows 7 funker dessverre ikke så veldig bra. Det er ikke som den nye funksjonen i Windows 8. I prinsippet kan du jo velge oppgrader i Windows 7, men ville vel ikke satset på at det fungerer. Så du bør nok ta backup av viktige filer og innstillinger, for å så gjøre en clean install som sletter absolutt alt. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Det å reparere Windows 7 funker dessverre ikke så veldig bra. Det er ikke som den nye funksjonen i Windows 8. I prinsippet kan du jo velge oppgrader i Windows 7, men ville vel ikke satset på at det fungerer. Så du bør nok ta backup av viktige filer og innstillinger, for å så gjøre en clean install som sletter absolutt alt. Ok, det var nedturen Da bgynner jeg ikke på det i kveld. Det må bli over helga når barna er påskolen så jeg får holde på ifred Men takk for hjelpen sålangt. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Ok, det var nedturen Da bgynner jeg ikke på det i kveld. Det må bli over helga når barna er påskolen så jeg får holde på ifred Men takk for hjelpen sålangt. Men, hva da med driverne som er for selve laptoppen da? Må disse også lastes ned igjen helt på nytt? Er jo en Acer p, og da kan jeg jo vel bare reinnstallere den slik den var når den var ny inkl alle driverne, og så laste ned SP1 osv? Endret 7. september 2013 av Roger72 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Lurt å laste ned driverene til pcen først ja. Så slipper du å styre med det senere. Jeg skal f.eks installere windows 8.1 på en Acer pc fra 2012, men har likevel lastet ned alle aktuelle drivere for å slippe at jeg plutselig ikke får netttilgang eller noe. SP1 trenger du ikke å laste ned om du bruker .iso filen jeg linket til, den er ferdig installert der. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Lurt å laste ned driverene til pcen først ja. Så slipper du å styre med det senere. Jeg skal f.eks installere windows 8.1 på en Acer pc fra 2012, men har likevel lastet ned alle aktuelle drivere for å slippe at jeg plutselig ikke får netttilgang eller noe. SP1 trenger du ikke å laste ned om du bruker .iso filen jeg linket til, den er ferdig installert der. Ok, den er grei. Er 8.1 grei nok i bruk uten berøringsskjerm? Kjøpte en laptop til jenta med 8.0, og den blir ikke brukt lengre pga at det er for tungvindt. Lestt ned en fix for å få tilbake startknappen, men blir fremdeles tungvindt. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Ang Win8.1, jeg bruker Start8 for å få tilbake Startknappen og skrivebordet, så vet ikke om den er noe bedre enn 8.0 for å si det slik. Tror nok det er ganske så likt. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Istedet for å laste ned alle driverne på nytt, så prøvde jeg å resette maskinen til samme konfigurasjon som da den var ny, og da ordnet problemene seg. Så nå har jeg endelig en maskin med alle oppdateringer på plass Men takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå