Gå til innhold

[Løst] Får ikke innstallert Service pack 1 til Windows 7

Roger72

Anbefalte innlegg

Får ikke innstallert service pack 1 64 bits, får bare feilmeldingen;

Feilkode 80073701

Har søkt litt rund uten å funnet ut av det.

Innstallerte fixit, som heller ikke finner noe feil.

Er vel kanskje så lenge som et år siden problemet dukket opp, men nå må jeg oppdatere nettleseren, og det får jeg ikke gjort uten denne servicepakken.

Mange vil vel anbefale å formatere, men hadde håpt et det fantest en enklere vei ut av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd litt forskjellig der, men hadde håpet det skulle være en endelig fix på dette.

Prøver meg på denne nå; http://support.microsoft.com/kb/2700530 metode 2 først.

Men når jeg går inn for å avinnstallere visningsspråk så står det en gul varseltrekant på norsk, og eneste alternativet til å fjerne noe er svensk. Når jeg prøver å avinnstallere svensk så går ikke det heller

Lenke til kommentar

Prøver du å installere SP1 via Windows Update?

Som et alternativ kan du jo laste ned SP1 for Win7 som en stand-alone pakke og se om det gjør noen forskjell. (Husker ikke om det er i form av en ISO-fil eller en EXE-fil.)

Det er en EXE-fil (KB976932). Se denne siden, trykk på Last ned og i bunnen av listen som da dukker opp ligger det en x86-fil for 32-bit OS og x64 for 64-bit OS.

Lenke til kommentar

Gikk dessverre ikke det heller

Har du mye "rar" programvare aktivert når du forsøker å installere? Jeg tenker på sånne ting som eksotiske anti-malware programmer, brannmurer, "peer guardian", osv. Ting som "plugger" seg inn i OS'et på en eller annen måte. Jeg ville ha deaktivert sånne ting - kanskje til og med avinstallert det - og sett om det hjalp.

Ellers er vel kanskje en "in-place upgrade" noe du kan forsøke. (Method #3 i linken i post #3.)

Da skal jo alt av programvare og settings bli videreført, så det er mindre jobb med det enn ved en "clean install".

Lenke til kommentar

Har du mye "rar" programvare aktivert når du forsøker å installere? Jeg tenker på sånne ting som eksotiske anti-malware programmer, brannmurer, "peer guardian", osv. Ting som "plugger" seg inn i OS'et på en eller annen måte. Jeg ville ha deaktivert sånne ting - kanskje til og med avinstallert det - og sett om det hjalp.

Ellers er vel kanskje en "in-place upgrade" noe du kan forsøke. (Method #3 i linken i post #3.)

Da skal jo alt av programvare og settings bli videreført, så det er mindre jobb med det enn ved en "clean install".

Skulle gjerne gjort det, men har jo ikke den dvd'en

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg evt få denne?

Sjekk link i Post #9.

Last ned ISO-fil, "brenn" den til en 4GB USB-pinne med Windows 7 USB/DVD Download Tool, og boot fra minnepinnen.

http://www.microsoftstore.com/store/msusa/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Du må selvsagt ha en Product Key for Win 7 Home Premium. (Står som regel på en lapp under/bak PC'en dersom den kom med Windows forhåndsinstallert.)

Lenke til kommentar

Sjekk link i Post #9.

Last ned ISO-fil, "brenn" den til en 4GB USB-pinne med Windows 7 USB/DVD Download Tool, og boot fra minnepinnen.

http://www.microsoftstore.com/store/msusa/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Du må selvsagt ha en Product Key for Win 7 Home Premium. (Står som regel på en lapp under/bak PC'en dersom den kom med Windows forhåndsinstallert.)

Var inne der, men fant ingen for home premium på norsk :(

Har du noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Det er et nokså enkelt triks for å få en ekte Windows 7 Home Premium DVD. Last ned norske Pro versjonen fra Digital River.

Last så ned og installer UltraISO. Åpne .iso filen i UltraISO og gå til sources mappen. Finn en fil som heter ei.cfg, og slett den.

Lagre .iso filen med et eller annet navn.

Brenn .iso filen du har lagret på en DVD eller bruk Windows 7 USB/DVD Download Tool for å legge det på en minnepenn.

Når du da booter får du opp, nokså kjapt, en meny der du kan velge mellom Home Premium, Pro og Ultimate. Har du gyldig nøkkel til Home Premium velger du den.

Så har du en clean install av Windows 7 Home Premium norsk på pcen din.

Om du likevel har lastet ned en engelsk versjon av Home Premium, så kan du bytte språk til norsk via denne guiden jeg har laget....

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Det er et nokså enkelt triks for å få en ekte Windows 7 Home Premium DVD. Last ned norske Pro versjonen fra Digital River.

Last så ned og installer UltraISO. Åpne .iso filen i UltraISO og gå til sources mappen. Finn en fil som heter ei.cfg, og slett den.

Lagre .iso filen med et eller annet navn.

Brenn .iso filen du har lagret på en DVD eller bruk Windows 7 USB/DVD Download Tool for å legge det på en minnepenn.

Når du da booter får du opp, nokså kjapt, en meny der du kan velge mellom Home Premium, Pro og Ultimate. Har du gyldig nøkkel til Home Premium velger du den.

Så har du en clean install av Windows 7 Home Premium norsk på pcen din.

Om du likevel har lastet ned en engelsk versjon av Home Premium, så kan du bytte språk til norsk via denne guiden jeg har laget....

Hei

Prøver meg på denne nå, men får ikk lagret over 300 Mb med prøveversonen av UltraISO

Har du noe forslag?

Når jeg skal boote opp igjen fra usb, må jeg da endre noe i Bios, eller booter den direkte med usb pinnen inne+

Regner med jeg da får opp spørsmål om å gjøre en "reparasjon" av windows?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...