hurdava Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hei! Jeg er en gutt som nettopp har startet i førsteklasse på videregående. Jeg går studieretningen studiespesialisering. Om 3 uker (uke 39) skal vi i gymmen teste utholdenhet gjennom å løpe en coopertest. Per dags dato er ikke formen helt på topp, men ettersom jeg har jogget og syklet noe i sommer, er den ikke helt på bunn heller. Jeg er ganske vandt med å trene og trener på treningsstudio 1-2 ganger i uken, i tillegg til at jeg prøver å jogge et par ganger per uke.Spørsmålet mitt er nå: Hvordan bør jeg trene fremover for å oppnå et best mulig resultat på cooperen? Jeg forventer ikke å få et fullspekket treningsprogram, men det hadde vært kjekt med noen veiledende råd og tips. Hvis mer informasjon skulle være nødvendig, deler jeg denne med glede. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Ikke ufattelig mye man får gjort på 3 uker. Jeg ville konsentrert meg om riktig løpeteknikk, akselerasjon (hvis dere springer fram og tilbake over en rett strekning). Jeg hadde samme test når jeg var på din alder og jeg scoret godt tross at jeg er relativt treg. Løp med så stabil hastighet som mulig. Husk også å sove og spise nok dagene før. Endret 1. september 2013 av ryc Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Du kan trene 4x4 to ganger i uken og langkjøring 1 gang i uken f.eks Du vil uansett ikke få så mye fremgang på så lite tid.. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Ikke ufattelig mye man får gjort på 3 uker. Jeg ville konsentrert meg om riktig løpeteknikk, akselerasjon (hvis dere springer fram og tilbake over en rett strekning). Jeg hadde samme test når jeg var på din alder og jeg scoret godt tross at jeg er relativt treg. Løp også stabilt og hold så stabil hastighet som mulig. Husk også å sove og spise nok dagene før. *Slettet* Endret 1. september 2013 av Havardu Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Du kan trene 4x4 to ganger i uken og langkjøring 1 gang i uken f.eks Du vil uansett ikke få så mye fremgang på så lite tid.. Jeg har hørt om 4x4, men jeg er ikke helt sikker på hva det er... Kunne du bare sagt litt kort om det? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Jeg har hørt om 4x4, men jeg er ikke helt sikker på hva det er... Kunne du bare sagt litt kort om det? http://fitnessbloggen.no/4x4-intervall-trening/ Endret 1. september 2013 av ZuxBigTaim Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 http://fitnessbloggen.no/4x4-intervall-trening/ Så altså, kort sagt er det løping 4 min, pause 4 min og så gjøre det fire ganger? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Så altså, kort sagt er det løping 4 min, pause 4 min og så gjøre det fire ganger? Eller du kan ha intervaller på f.eks 5 min og gjøre det 5 ganger Jeg har hvertfall merket mye fremgang av å ha trent dette Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Eller du kan ha intervaller på f.eks 5 min og gjøre det 5 ganger Jeg har hvertfall merket mye fremgang av å ha trent dette Takk takk! Jeg får prøve dette å se hvordan cooperen. Lenke til kommentar
Submission Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg vil si at du kan forbedre kondisjonen din på to uker. Kjør noen 4x4 intervaller, tren noen coopere før testen og kanskje en 3000 meter.Kondisjonen blir kanskje ikkeså veldig mye bedre, men du føler deg ihvertfall mye mer klar om du gjør det. I tilegg er det forsket på at folk kan prestere 25 % bedre med musikk på øret, så prøv det. Lykke til. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Takk takk! Musikk på øret skal jeg i hvert fall ha. Da slipper jeg å høre min egen pusting og pesing! Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Takk takk! Musikk på øret skal jeg i hvert fall ha. Da slipper jeg å høre min egen pusting og pesing! Funker også veldig bra å ha noen til å trene sammen med, sånn at dere presser hverandre til å yte bedre Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) Vet om noen videoer (treningsvideoer) på youtube som er utrolig bra. Blir du ikke i form av det så vet ikke jeg. Du søker bare på "fitnessblender" og går inn på kanalen og videre kan du velge mellom videoene; anbefaler de med variasjon i muskeltrening Ehh, ja. Ser jo først nå at dette er en ganske gammel tråd, men jaja, så vil du jo kanskje komme i form til 2 klasse da Endret 12. juli 2014 av Shopaholic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå