Salla100 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Hei. Jeg er nysjerrig på om dere har ideer på et spill. Altså om det skal være action eller fps spill. Romspill, open-world. Minecraft innspirert. Historie og kanskje hva slaks graffik. Diskuter om kule ideer. Kanskje noen lager et spill av de ideene. Endret 1. september 2013 av Salla100 Lenke til kommentar
Amici Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Kan jeg spørre hva er bakgrunnen for at du skal lage et spill? Lenke til kommentar
Salla100 Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Det er et skole prosjekt Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Har dere utdanning og hvor lang tid? Lenke til kommentar
Salla100 Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Jeg vil bare høre ideer se om folk har noe kult i hode. Ikke helt slikt at jeg skal lage det helt sånn. Men vi kan diskutere om kule spill ideer til folk her. Lenke til kommentar
Sofaspilleren Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Kul tråd! Enhver person må vel innrømme at han har drømt å lage et eget spill, og at spillet skal være akkurat slik man selv ønsker det. Har alltid drømt om et spill der du kan bygge absolutt alt mulig. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Platformspill i retro stil som ikke gir mening, hvert map har ingen sammenheng, story er bare et stort ? Og det finnes derfor et veldig variert gameplay som du selv må finne ut av, ingen HUD, og helst ikke noen poengscore eller slikt. 3 Lenke til kommentar
Amici Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg har en drøm om å lage serier av dataspill. Drømmen starter med at jeg lager et suksessfullt spill om uteliggernes hverdag, satt litt på spissen. Basically må du skaffe penger på mange mulige måter for å få ned desperasjonsnivået ditt. Forskjellige karakterer har forskjellige spesialevner, slik som å få folk til å synes extra synd på deg mens du tigger, og forskjellige mål, slik som penger for å fø en ulovlig innvandrerfamilie eller kjøpe dop eller alkohol eller lignende. De har også hver sin historie som jeg planer at skal krysse hverandre til en episk ending Lenke til kommentar
Salla100 Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Wow mange kule ideer Lenke til kommentar
Sofaspilleren Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Jeg har en drøm om å lage serier av dataspill. Drømmen starter med at jeg lager et suksessfullt spill om uteliggernes hverdag, satt litt på spissen. Basically må du skaffe penger på mange mulige måter for å få ned desperasjonsnivået ditt. Forskjellige karakterer har forskjellige spesialevner, slik som å få folk til å synes extra synd på deg mens du tigger, og forskjellige mål, slik som penger for å fø en ulovlig innvandrerfamilie eller kjøpe dop eller alkohol eller lignende. De har også hver sin historie som jeg planer at skal krysse hverandre til en episk ending Hørtes faktisk veldig bra ut. Måtte vært noe i lignende stil som Papers, Please. Lenke til kommentar
Kohan Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jeg vil se en samfunnsbygger (tenk Civilization) som starter med en liten gruppe settlere, hvor det er fokus på individer i stedet for bygninger. Hver innbygger er en egen person, med attributter og personlighet, og samfunnet utvikles gjennom at spilleren plasserer personer i forskjellige posisjoner i samfunnet. I starten vil det være snakk om å sette en person til høvding, andre til jegere. Etterhvert som samfunnet utvikler seg vil man plassere medisinmenn, herbalister, jordbrukere, osv osv. Samfunnet skulle styrt seg selv om spilleren ikke gjorde noe, men spilleren skulle hatt mulighet til å detaljstyre ned på ganske så mikronivå. Kloke folk som jegere ville ha bidratt til å utvikle jegerteknologi (feller, nye jaktvåpen, kallesignal..), kloke jordbrukere ville ha utviklet jordbruket. Hvis ressursene var knappe og tid og overskudd til tenking og grubling var knapp, ville utviklingen gått treigt.Og barn skulle arvet egenskaper av foreldre. Evolusjon baby. Jess. Det hadde vært snacks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå