Kimmix Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg skulle støvsuge viften på Alienwaren min (som jeg gjør ca 1 gang i måneden) Men for 3 måneder siden, da jeg hadde støvsuget den, og skulle slå den på igjen, så fikk jeg bluescreen.. og det hvert 5.min.. etterhvert som tiden gikk tok det lengre og lengre tid, nå får jeg det 2-3 ganger om dagen som oftest. Jeg legger til noen Minidump's, har vært fint om noen kan fortelle meg hva som foregår PCen er kjøpt Mai 2011 btw. Takk på forhånd! Kimmi1996 minidump.rar Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Selv om du har lastet opp et bra antall dumpfiler så er det ingen av dem som peker på noe som direkte sier hva feilen kan være. Problemet er at de peker på Windows systemprosesser som synderen og i 99% av tilfellene så er det ikke disse som forårsaket blåskjermen, det var bare de som behandlet dataen i det øyeblikket Windows fant ut at det var noe feil med den. Hvis du har en SSD er det første jeg ville gjort å oppdatere firmware versjonen på den. Hvis dette ikke hjelper så oppdater driverne til ca alt på maskinen (Ja jeg vet, dette er stress ). Det neste blir å scanne Windows installasjonen for feil: åpne ledetekst (Start -> Alle Programmer -> Tilbehør > Ledetekst) og skriv "sfc /scannow". Neste trinn blir å teste ramen med Memtest86+. Memtest86+ skal helst kjøre en god stund, over natta ofte, men siden du får blåskjerm såpass ofte så tror jeg det vil finne feil relativt fort. Husk også at Dell gir veldig bra support for sine Alienware modeller. Hvis du ringer dem så møter du som regel folk med veldig mye kunnskap og de finner veldig fort akkurat din PC med alle eventuelle oppgraderinger du kjøpte i systemet deres og kan som regel gi deg rask hjelp. Er også mulig de har en Webchat tjeneste hvor de kan hjelpe deg også. Det pleier også å dukke opp en Dell representant på dette forumet i løpet av en dag eller to når de finner noen med Alienware problemer. Endret 1. september 2013 av Bjoolz Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Takker så mye for svar skal se på memtest nå! Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 prøvde cmd scanninga Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Prøv å høyreklikke på ledetekst of velg "Kjør som Administrator" når du starter den. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hej Kimmi1996 Har du fået skrevet den fejlkode ned, der kommer når du får bluescreens? Denne fejlkode der står på den blå skærm, kan evt. hjælpe os med at lokalisere årsagen til problemet. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Prøv å høyreklikke på ledetekst of velg "Kjør som Administrator" når du starter den. Jeg gjorde det. Får ikke til å kjøre memtest da jeg prøver å boote via usb så starter PCen bare normalt, via HDD.. uansett om jeg har USB som førsteprioritet.. hmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå