Femtekolonne Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Nettop fått besiktiget den nye gubbebilen (Toyota camry 2000mod) og ser at det sitter en orginal kassettspiller og en cd spiller av aller billigste type der. Ønsker da å bytte ut disse med en 2-din spiller og nye høytalere (hvis de orginale i dører og hattehylle er dårlige). Trenger vel også en forsterker, men må jeg ha en basskasse i bagasjerommet? Hører ikke på musikk i lydnivå a`la russebuss så trenger ikke det råeste som finnes. Hovedsakelig ønsker jeg å laste ned spillelister på mobilen og spille av dette i bilen. Lurer også på om jeg vil ha DAB radio, men det blir kanskje vrient når bilen ikke er forberedt på dette? Kan/vil heller ikke montere selv. Er det mulig å få til både nytt anlegg og montering ganske nærme 5000kr? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg ville valgt bort DAB og sikkert og CD for et budsjettanlegg. DAB: -Forsatt mangler DAB i tunnellene rundt Bergen. -Medfølgende glassantenne duger ikke. Utvendig DAB / FM antenne og5 m kabler koster fra 1000 kr (ebay) + Mye bedre lyd og bass + Klem FM og NRK super Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 klem fm har jeg ikke hørt på siden militæret siden en fenrik der tvang meg til det. Strekningen Røa-Skaugum var kjedelig nok om man ikke også måtte høre på den kanalen. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Da har jeg vært å sjekket pris. 2din spiller, front og bakhøytalere, nye kabler til bakhøytalere og en visstnok kraftig, men svært liten 4kanals forsterker kom på 11000kr pluss 3000kr for montering. Kunne bruke en rimeligere spiller så da ville totalprisen havne på 12400kr. Blir litt vel mye for meg. Kunne strukket meg til 7000kr egentlig, men ikke det dobbelte. Papplyd får duga Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Kan en spør hvorfor du skulle ha lyd i bakhøytalerne? I mange tilfeller kommer du langt med en ny spiller, i og med det er en toyota som pleier (etter egen erfaring) og være kjipe på lydsia så kan en frontsett være greit og. Det bør være mulig å få montert for rundt 1000 lappen da de slepper og demontere en hel haug med deksler inne i bilen for å trekke strømkabel samt høytalerkabler til bakhøytalerne. Frontsett og spiller 3-4 lapper så er du i boks og har levbar lyd. Rotete innlegg men er surrette i huet for øyeblikket Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hvor i landet bor du?? Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Tok med bilen bort dit ettersom de ville se. Han var mest opptatt av at 6x9 høytalere gikk rett i hattehylla og en 2-din spiller rett inn i dashen- dog med en form for overgang da det var en usa modell. Fronthøytalere ble det ikke pratet om, bare nevnt at det måtte en adapter til. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Hvor i landet bor du?? Bor i Oslo. Ser at det billigste er å handle på nett, men da må jeg knote med dette selv. Har hatt en bil nå hvor forige eier ordnet selv og fått med noen fine bugs som en konstant pipelyd som økte med motorlyd. Det vil jeg unngå nå, ingen bugs og jalla løsninger Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Top tip, Nautiluz Creation aka Michael Peter, han holder til i strømstad og tar sikkert på seg slike jobber hvis du vil sleppe og dille med det selv. Top resultat hver eneste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå