EvilSeagull Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Det er gøy, men det varer i to uker og koster 23 milliarder. Det er 500,- pr inbygger! 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Det er gøy, men det varer i to uker og koster 23 milliarder. Det er 500,- pr inbygger! Det er 4600 kroner pr innbygger (gitt 23 mrd kroner / 5 mill innbyggere). Forøvrig er jeg enig med deg og synes det er en ubehøvlet bruk av penger. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Helt unødvendig for min del også. OL i Norge har blitt et prestisjeprosjekt for mange. 2 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Det er 4600 kroner pr innbygger (gitt 23 mrd kroner / 5 mill innbyggere). Forøvrig er jeg enig med deg og synes det er en ubehøvlet bruk av penger. Mattedysleksien min har visst sparka meg i rompa igjen. Er det virkelig så mye penger? :o Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Brød og sirkus for folket. Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hvis jeg er medregnet som borger i Norge er det ikke viktig for meg. Totalt unødvendig sløsing, spesielt når det er så mye annet som mangler penger i Norge. Hva skjer med prioriteringen liksom? 3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Greit med litt sirkus, men ikke til 23 milliarder. Har stemt nei selv i OL-avstemmingen og tror de fleste andre Osloborgere også vil gjøre det. 1 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Er også utrolig patetisk at en enkelt REGION i Norge skal bestemme hvorvidt vi skal suge penger fra den STATLIGE pengekassen. Hadde det vært en nasjonal avstemning hadde forslaget tapt glatt. 5 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Er også utrolig patetisk at en enkelt REGION i Norge skal bestemme hvorvidt vi skal suge penger fra den STATLIGE pengekassen. Hadde det vært en nasjonal avstemning hadde forslaget tapt glatt. Nja, det ser faktisk ut som Oslo-folk er mer negative til OL i Oslo 2022 enn resten av befolkningen "57 prosent av befolkningen i Oslo svarer «nei» på dette spørsmålet. På landsbasis er optimismen noe større; 54 prosent svarte «nei»." Hadde nok blitt "nei" selv om det var en landsdekkende avstemning, så du har for så vidt rett EDIT: Glemte kilde. Her er den: http://www.nrk.no/sport/flertallet-sier-nei-til-oslo-ol-1.11194254 Endret 1. september 2013 av Schwarzwald Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Mattedysleksien min har visst sparka meg i rompa igjen. Er det virkelig så mye penger? :oDet er nok MYE mer hvis vi bare tar med arbeidende skattebetalende nordmenn. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Er også utrolig patetisk at en enkelt REGION i Norge skal bestemme hvorvidt vi skal suge penger fra den STATLIGE pengekassen. Hadde det vært en nasjonal avstemning hadde forslaget tapt glatt. Burde trolig vært inkludert hele landet ja, men på den annen side så er det Osloborgerne som får hele sirkuset "rett utenfor stuevinduet" sitt og som må leve med det i over 2 uker. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg ser ikke behovet. Det argumenteres heftig for hvordan OL vil holde budsjettet og at det bidrar med byutvikling. Vel, da har jeg to store skuffelser til sportselskerne: 1) OL-arrangementer holder ALDRI budsjettene. Ikke engang Lillehammer. De fremsatte budsjett på ca. 1,8 mrd, men etter at OL ble innvilget ble budsjettet modifisert til ca 7 mrd. DET budsjettet klarte de å holde. 2) Hvis vi er så opptatt av byutvikling så kan vi bare investere direkte i det, og ikke gjennom OL. Da sparer vi masse penger knyttet til administrasjon av OL (biletter, sikkerhet, logistikk, etc). 2 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Enig, Dux ducis. Veldig mye vi heller kan bruke pengene på, som kommer oss mer til gode i lengre tid. Spesielt sykehus, bolig, eldrehjem og infrastruktur. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå