aseco Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hørte mye bra om boxee box og det hackede programet box+, men selv med 70mb linje får jeg hakk under avspilling. Det kan være alt fra små filer på 300mb til mkv dts filer på 15gb. Blir mer og mer fustrert over problemet og kommer til å returnere spilleren til SIBA iløpet av uken. Føler at jeg burde ha gjort hjemmeleksen bedre, men men. Utenom dette store problemet, så liker jeg veldig godt funksjonaliteten til boxee box, men det blir uaktuelt å se en film med kanskje 400 hakk eller mer i løpet av 2timers tv titting. Om noen kan anbefale meg en lik spiller med mer styrke og samme funksjonalitet, så hadde jeg satt stor pris på det. Liker at den har fanart og online tekst search. Om noen kan anbefale meg noe lignende hadde jeg vært meget glad. Har søkt overalt på nettet for å finne en løsning uten noe særlig hell. Eier en xtreamer media pro fra tidligere, som jeg er/var meget fornøyd med, ettersom den kjørte alt mulig, men hadde en utrolig kjedelig GUI og ikke mulig å laste ned tekster. Lenke til kommentar
aseco Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 bommet med fanart, mente thumbs info og online nedlasting av undertekster. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Har også brukt boxee box i noen år og har forsåvidt vært fornøyd. Men kjøpte meg en liten HTPC som erstatter, verdt hver en krone. Den gjør alt som box'en gjør, bare bedre. Lenke til kommentar
aseco Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Streamer du 1080p mkv filer uten hakk? I såfall, så må det ha vært noe gale med begge 2 jeg har. Uansett, hvilken htpc kjøpte du deg og med hvilke specs? Sett litt på komplett/mpx (mulig prisforskjell) for å bygge meg en relativ god htpc med mim 5 års "fremtidsvisjon" for bruk av stadig mer krevende filer. Ender på ca 4000 kr + budsjettet. Funderer om det er økonomisk fornuftig å ta det skrittet. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Jeg har i dag en Mac mini som HTPC men den skal selges og vurderer å kjøpe Lenovo IdeaCentre Q190 https://prisguiden.no/produkt/lenovo-ideacentre-q190-176497 Du kan få den uten optisk drev eller med dvd eller blue-ray. Du har også Intel NUC som blir en del dyrere men du får SSD og en CPU som er en generasjon nyere (i3 utgaven) men ikke optisk drev. Endret 3. september 2013 av Maxopp Lenke til kommentar
aseco Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Så på Lenovo sin. På mange er den veldig fin. Ikke så veldig påtrengende i designet. Men jeg har prøvd meg på noen htpc programmer i win 7. Dessverre likte jeg ikke oppsettet noe særlig. Derfor googlet en del til og sett på andre alternativer. Samt problemer med spillerne osv. Har funnet ut at jeg kommer nok til å gå for en Dune smart i stuen og en litt enklere mede8er på soverommet, for å kunne nyte tv serier. Litt mer stress med å finne filminfo da det må gjøres via pc/mac på, men en time her og en time her er nok kurant, samt de kommer nok ikke til å hakke noe under avspilling. Eg regner med at de ikke kommer til å svikte meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå