kjelligeek Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Har et Abit KG7-raid hovedkort og har en xp 1900 prosessor med Taisol vifte og satt inn 512 ddr ram og en 60 gb (ibm 60 gpx)(må deles til 10 og 50) og et gammelt skjermkort (hercules vodo rush) Jeg starter maskinen alt går fint den finner AMD XP 1200 (feil), men det kan vel fixes i bios? Den teller ikke opp rammen. Det vanlige lille pipet kommer og det står "press del to enter setup" Pc går ikke videre og går ikke inn i bios. Tastatur lyser ikke når jeg trykker på "num lock" Skal kjøre win XP Kjelli Takk på forhånd for svar!! [ Denne Melding var redigert av: kjelligeek på 2002-02-15 11:08 ] Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Du må oppdatere BIOS'en til 5W, sjekk nederst (masse tall og så -5W helt til høyre) under oppstart. Stemmer at kortet støtter XP1900+ med denne BIOS'en. Kan hentes her, f.eks.: http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-kg7.htm Men dette hjelper jo lite hvis du ikke får boota i det hele tatt! Prøv å ta en "clear CMOS". Dette gjør du med å flytte på en jumper på HK, se manual. Da skal PC'n klare å boote med alt på default. RAM'en er satt i riktige slotter? Mener de skal stå i 3 og 4, med mindre de er ECC-brikker. Håper noe av dette hjelper! Skulle det være noe mer, mail meg. Er sjelden inne på Forumet... _________________ HappyRay home.enter.vg/netstation [ Denne Melding var redigert av: HappyRay på 2002-02-15 11:16 ] Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 det står vel at du har xp 1200 forde at du kjører på 100 og ikke 133 tenker jeg.. (266) hmm. jeg har ikke så mye erfaring med det abit kortet der. :sad: sorry men kommer sikkert en annen nerd som kan det her også =) Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 det står vel at du har xp 1200 forde at du kjører på 100 og ikke 133 tenker jeg.. (266) hmm. jeg har ikke så mye erfaring med det abit kortet der. :sad: sorry men kommer sikkert en annen nerd som kan det her også =) Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Har en rambrikke og den står i slot 1, jeg prøvde å sette den i slot 4, men da kom det mange pip!! Kjelli Lenke til kommentar
Heimdal Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 hadde noe lignene problem, har samme kort, og når jeg startet pc fant den athlon 4 som er for bærbar, måte opdatere bios, og jeg fant ikke alltid alle disker eller cd før jeg gjorde dette, så mest sansynelig skal det funke med bios opgrdering Lenke til kommentar
Necroth Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 11:16, zandzpider skrev:det står vel at du har xp 1200 forde at du kjører på 100 og ikke 133 tenker jeg.. (266)hmm. jeg har ikke så mye erfaring med det abit kortet der. :sad: sorry men kommer sikkert en annen nerd som kan det her også =) Med Abit hoverkort tror jeg han kan fikse det i BIOS. Med de fleste andre blir dette fikset ved hjelp av jumper settings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå