Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router, trenger hjelp til valg av ny!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har foreløpig en dlink dir-635 router, samt et like gammelt modem. Det hat begyny å fuske, og er dønn ustabilt samt at det ikke fungerer på galaxy s4.

Så derfor lurte jeg på om noen som har peiling kunne hjulpet meg med å velge en ny router. Router må være på mellom 400-700. Det kommer an på om det er noe som er veldig bra å ha, om ikke, kjøper jeg en billigere.

Har en linje på opptil 30mbps ned, og 15mbps opp.

Router må være stabil, og å logge inn på router, og brukervennligheten på det området burde være grei.

Burde jeg kjøpe med innebygd modem, eller kjøpe ny modem? Hva er ulemper og fordeler her?

Jeg kommer til å kjøre trådløst da jeg ikke kan dra kabel gjennom hele leiligheta. Men går det greit å skaffe seg en slik reciever, og kjøre kablet gjennom den til min pc? Eller blir det som å kjøre trådløst igjen, og uten poeng?

TAr i mot alle tips og spørsmål. Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke så mye vits i å bruke en ethernet converter. Det eneste måtte i såfall være for å forbedre signalstyrke. Men skaff deg routeren og se hvilke resultater du får med det utstyret du har.

Anbefaler at du skaffer deg en Asus RT-N56U e.l. den bør være stabil og god.

Når det gjelder modemrouter, så er det lite å velge i (spesielt om det ikke er for ADSL/VDSL). Jeg foretrekker hvertfall å prioritere stabilitet og bruke modem fra ISP med min egen (stabile) router bak.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Det er vel ikke så mye vits i å bruke en ethernet converter. Det eneste måtte i såfall være for å forbedre signalstyrke. Men skaff deg routeren og se hvilke resultater du får med det utstyret du har.

Anbefaler at du skaffer deg en Asus RT-N56U e.l. den bør være stabil og god.

Når det gjelder modemrouter, så er det lite å velge i. Jeg foretrekker hvertfall å prioritere stabilitet og bruke modem fra ISP med min egen (stabile) router bak.

Skulle bare høre hvorvidt det hjalp eller ikke. Har forresten rundt 60-70% signal på datarommet.

Kan du forklare hva du mener der? Og hva er isp?

Lenke til kommentar

Når det gjelder modemrouter, så er det lite å velge i (spesielt om det ikke er for ADSL/VDSL). Jeg foretrekker hvertfall å prioritere stabilitet og bruke modem fra ISP med min egen (stabile) router bak.

Hvordan setter du opp dette? Skal jeg da bruke mitt nåværende modem? Det har forresten ikke adsl-utgang på denne.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...