Gå til innhold

Lokalfest


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg og fire andre venninner skal arrangere en Halloweenfest, og lurer derfor på om det er nødvendig for oss å få tillatelse av/si i fra til politiet?

Vi skal leie et lokale hvor det er plass til 80-90 personer. Vi har rundt 40 stk. på gjestelista hittil, og de skal da få lov til å ta med seg én person hver. Jeg tviler på at alle kommer, eller at alle tar med seg noen, så regner med at det dukker opp rundt 50-60 (+/-) stk.

 

Jeg vet at tillatelse av politi er nødvendig på større fester, men i og med at vi har bedt så "få", så veit jeg ikke hvordan det fungerer.

Vi har hørt av andre at det ikke er nødvendig, men jeg spør her for sikkerhetsskyld.

 

Og hvordan er det med vakter, er det noe vi MÅ ha?

Endret av Swlabr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi fikk kjeft av politiet en gang fordi vi var 35-40 stykker på en fest på et lokale vi leide i et området hvor nærmeste nabo var 2-250 meter unna enda han ikke var hjemme, Han sa at hadde vi vært særlig mange fler måtte de ha avsluttet festen. Ring til politiet og spør, det er gratis =)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Så dette er en fest uten alkohol? Hvis ikke kan det bli en tidlig kveld hvis dere har 17åringer der

Blir nok med alkohol. Jeg har vært på flere lokalfester (100-150 stk.) hvor det har vært folk yngre enn 17. Politiet var der, men ingenting skjedde. Regner med at de tilfellene politiet faktisk kommer på lokalfester, er for å sjekke om alt går bra, ikke for å sjekke legitimasjon.

Endret av Swlabr
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle man trenge tillatelse på lukket fest for inviterte?

Man melder da ikke fra når man feks har bryllup, 40års-lag o.l., og da er det gjerne flere. Jeg har aldri hørt om det før, og der jeg kommer fra meldes det hverken om offentlige eller private fester i leid lokale. Ikke har man vakter i bryllup heller, og det deltar gjerne mindreårige personer i tillegg, med alkohol.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle man trenge tillatelse på lukket fest for inviterte?

Man melder da ikke fra når man feks har bryllup, 40års-lag o.l., og da er det gjerne flere. Jeg har aldri hørt om det før, og der jeg kommer fra meldes det hverken om offentlige eller private fester i leid lokale. Ikke har man vakter i bryllup heller, og det deltar gjerne mindreårige personer i tillegg, med alkohol.

 

nå er ikke akkurat brylupp noe man dukker ubedt opp på da . . . . . . . . .

 

og dette er en fest i form av fest og ikke en feiring. De fleste søker ikke men man burde hvertfall gjøre politiet klar over at det skjer noe der. Bedre føre var

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Om man må eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg ville kontaktet de og gitt beskjed uansett.

 

har arrangert en god del fester det siste året. Og vi gjør det alltid bra med å kontakte politiet. Da er de mye mer positive og skaper ikke problemer. Her er mesteparten under 18 og mye alkohol i bildet.

Lenke til kommentar

Som han sier så er det greit med noen som er edru og har litt ansvar og vakter er ikke veldig dumt, Når det er en stå stor fest venner eller ukjente kan fortsatt ting gå på trynet og det er utrolig kjedelig om noe skulle skje som dere må ta dere av som vil bremse steminga deres og ødelegge noe, da er det bedre med noen andre som ordner det så kan dere fortsette og kose dere og feste =) En god fest er ofte en godt planlagt en, om dere blir såpass mange

 

Uansett, Lykke til og kos dere masse =)

Lenke til kommentar

 

nå er ikke akkurat brylupp noe man dukker ubedt opp på da . . . . . . . . .

 

og dette er en fest i form av fest og ikke en feiring. De fleste søker ikke men man burde hvertfall gjøre politiet klar over at det skjer noe der. Bedre føre var

Stor forskjell på å mene at man "bør si fra", eller at man "Uten tvil trenger tillatelse" som noen skrev over. Det ble også nevnt at uten vakter får man ikke tillatelse, men jeg kan ikke se noe sted hvor man er pålagt å søke om tillatelse til holde en privat fest. Det var derfor jeg spurte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...