lidvar Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 i tidlegere premiere utgaver, har det vert muleg å bruke motion kontrollen forskjellig i eit klipp. men i premiere pro får eg berre til ei innstilling som må gjelde for heile klippet.... nokon som har løysninga? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Dele klippet i flere deler? Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 tja, ej skal få ei tekst til å komme inn på skjermen sidelengs, snurrende, og stadig større (zoom), eller noko liknande, så det går nok ikkje å dele opp klippet..... Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Du må bruke keyframes. Når du velger motion effekten må du foran hver verdi klikke inn den "stoppeklokka" som du ser der, et lite lyst symbol. Når du har dette inne kan du sette timeline-markøren på et punkt og klikk av for en keyframe ved å bruke kontrollene til høyre for verdien som dukker opp/blir tilgjengelig når du klikker inn stoppeklokka. Disse er noe ala dette: << <> >> Den midterste knappen brukes til å sette inn en keyframe der du er i timelinen og de to andre til å navigere mellom keyframes. For hver keyframe kan du sette verdien og bildene imellom keyframes vil bli interpolert. Det betyr at hvis du setter rotasjon til 0 på første bilde og 90 grader på siste bilde vil bildet rotere fra 0 til 90 grader etter hvert som filmen spilles. Lenke til kommentar
Disengage Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Premiere er ikke laget til "special effects" sånn som du vil ha frem. Bruk Adobe After Effects! Der har du uendelige muligheter med tekst osv Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har akkurat samme problem. Lassevk har rett, men dessverre er det ingen keyframe-mulighet akkurat på motion-verktøyet... Idiotisk siden det fantes i alle tidligere versjoner. Jeg tipper det bare er en liten glipp fra crewet som vil bli fikset i første service pack. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Vel, "Motion" i seg selv har ikke keyframe-støtte, men hvis du åpner den (den har en trekant til venstre for seg) så har du Position, Scale, Scale Width (disabled pr. default), Rotation og Anchor Point. Alle disse har individuelle keyframe innstillinger. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Motion er helt kongebra i premiere pro. Disengage: Jeg har aldir brukt After Effects, men tror motion i premiere er så bra at After Effects ikke trengs å bruke på motion. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå