MysticoN Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hadde Canal Digital her på besøk da jeg mistet nettet. Etter de rettet feilen så klaget jeg på farten (dette har alltid vært et problem, tenkte å ta det når jeg hadde de på besøk). Jeg har 70/10 linje fra canal Digital, men ifølge speetest.net så får jeg bare 30-34 / 10. Når ho fra CD testet linjen min med samme site fikk ho 70 / 10 direkte fra modem. Fikk ho også til å prøve fra router ( Asus ) med hennes kabel og fra router med min kabel. Alle testene på hennes lille bærbare maskin fikk 70/10 men på min maskin så mangler jeg nesten 40Mb. Har ingen program som krever nett kjørende utenom FireFox som jeg brukte til å ta testen. Nettet er koblet på hovedkortet mitt ( Asus P8 Z68-V PRO), har prøvd å oppgradere nettverk driver fra asus sin side uten at det hjalp. Windows partisjon er på en SSD så kan vel ikke være der problemet ligger? Noen tips? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hvilken Windows-versjon bruker du? Hvis du har et nettverkskort liggende, så kan du jo prøve det. Alternativt kan du prøve en Linux live CD på ditt eksisterende. Da vil du kunne få bekreftet om det ligger i software eller hardware. Du kan også prøve å pinge router for å se om du har de forventede 1ms. ping 192.168.1.1 -t Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Windows 7 Prof SP1. Viker ikke som det er noe problem å pinge routeren. Endret 1. september 2013 av MysticoN Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Regner med du får 1ms jevnt og ikke har noe spesiell forsinkelse. Med Windows 7, så skal det være automatisk tuning av rwin (størrelse på TCP mottavindu). Det skal derfor være minimalt å tweake på. Hvis du holder musen over nettverksikon nede til høyre på oppgavelinjen, så skal du se om oppkoblingen går med 1gbit. Det indikerer i såfall at nettverkskabel mm fungerer brukbart. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Ser ikke det når jeg holder over nettverksikonet. Står bare "Network internet access". Husk at jeg prøvde med min kabel via min router i laptopen til ho fra Canal Digital og da var det ikke noe avik på farten. Har desverre ikke noe annet å teste det på, hverken annen maskin eller netverks kort. Kan det være en flaskehals på hovedkortet? La litt penger i hovedkortet da jeg kjøpte det men det er nå en stund siden. Endret 1. september 2013 av MysticoN Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Sjekk Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Nettverks- og delingssenter og trykk på lokal tilkobling. Da vil du få opp hastighet på forbindelsen. Akkurat hva som er problemet er ikke så godt å si uten å prøve og feile litt. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Vart vanskelig dette med tanke på at jeg har engelsk windows. Men er dette det du er på jakt etter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Du finner det delvis skjult under der det står access type og connections. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå